Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stavnsbinding på servicekontrakt

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Fra  Paperprint ApS Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet i lidt af en klemme.

Jeg indgik en leasingaftale på 2 KonicaMinolta printere for 3 år siden. En 5-årig aftale.

En brugt produktionsfarveprinter og en ny sort/hvid printer

Jeg har et mindre trykkeri/printshop.

Ved siden af indgik jeg en serviceaftale . En af printerne blev ombyttet efter 1 år på grund af massive tekniske problemer. Den blev ombyttet til en kontormaskine, det var en produktionssprinter der var problemer med. Beslutningen vedr. ombytning og hvilken printer blev suverænt taget af Konica, jeg fik først besked 3-4 dage før ombytning. Den nye maskine var en kontormaskine der ikke kan fastholde farver i et produktionsforløb, selv ved de stop der er ved påfyldning af papir ændrer farver sig. Vi kan ikke køre de formater der var på den første maskine. Efter at have kørt på denne printer i 2 år er jeg blevt tilbudt en anden brugt produktionsfarveprinter på følgende betingelser: Klikafgift ville forblive uændret 0,43 øre hvis jeg valgte den "nye" løsning, hvis ikke ville min klikafgift stige til 0,53 øre.

Den "nye" løsning ville betyde en forlængelse af økonomisk aftale med 18 måneder, ca. kr. 190.000,-

Det er nærmest revolvermetoder. Jeg har forespurgt på at stoppe min aftale på service : Jeg fik tilsendt en bagside af underskrevet servicekontrakt, (den var ikke med ved underskrivelse af aftale). Jeg skal aftage

2 copykit på hver maskine om året i 6 år. Resttid 3 år à ca. 150.000,- Finanseringsaftale er på 5 år??

Det vil sige jeg er bundet på en serviceaftale der løber 1 år efter at jeg har afleveret maskinerne.

Jeg troede denne form for problemer var fortid. Jeg er indstillet på at betale restgæld på printere men ikke et forbrug jeg ikke har.

Gode råd??

Er som det sidste blevet tilbudt en anden brugt printer magen til den med de massive tekniske problemer og har sagt nej tak. Jeg tør ikke tage chancen.

Mvh

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)