Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tarif forhandling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Arup
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino''er,

jeg er lige flyttet til Nordjylland fra Berlin og står i kontakt med en konsulentfirma som vil "udleje" mig til en kunde af dem. De tilsendte mig en aftale som jeg har nogle spørgsmål til. Det er første gang jeg skal arbejde som IT- konsulent i Danmark.

Hvad betyder:
1. "Leverandøren fakturerer månedsvis bagud til betaling netto 40 dage efter fakturadato."
Ved første øjekast ser det for langt ud at vente på sin penge. Er det normalt?

2. "Leverandøren påtager sig at betale for udgifter til den daglige transport til kunden."
Det kender jeg også anderledes fra Tyskland, hvor alle rejse- og opholdsomkostninger bliver betalt af kunden.
Det tager to timer hver vej at komme på arbejde med egen bil og næsten 4 timer med de offentlige.

Har I nogle kommentarer til det?
mh,
Thomas

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:22
Hej Thomas

Så det er dig der skal fakturere kunden? Medmindre der ligger en klar underskreven aftale med kunden om hvad de betaler af eventuelle rejsetid etc. ville jeg have dette afklaret inden jeg skrev under. Ellers risikerer du jo slet ikke at få dækket rejsetiden.

Fra Arup
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:43
Hej igen,

jeg skal ikke direkte fakturere kunden, det gør konsulentfirmaet, og de betaler mit faktura derefter.

Vi har i det sidste dage fået en aftale at konsulentfirmaet betaler en højere timepris og at det dækker alle transportomkostninger.
Også blev betalingsfrist nedsat til 30 dage. Det ser stadigvæk ret langt ud. Men jeg skal nok leve med det.

Er der flere der har erfaringer med det?
mh,

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)