Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes du om min forretningsidé? (langt indlæg)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Aminoer

Jeg har egentlig et både spændende og godt betalt job, men for et par timer siden fik jeg den fedeste ide. Jeg ved godt det er "kotume" ikke at dele sine ideer, som man (måske) har tænkt sig at udføre - men jeg gør det alligevel. Jeg har brugt en halv times tid, på at skrive hele ideen ned.

Hvad synes DU? Kunne du være interesseret i at købe sådanne ydelser? Kunne du være interesseret i at investere i ideen?

Læs mere her:

Kort introduktion

I øjeblikket er der på sider, som f.eks. amino.dk, hver dag mange mennesker der ønsker at starte en webhsop. Det er da også naturligt, da flere og flere varer bliver købt på nettet af specielt private. Til forskel fra et garragesalg er der dog en lang række faktorer man skal tage højde for, når man ønsker at åbne en webshop.
  • Hvilken teknisk løsning skal jeg vælge?
  • Hvilken leverandør skal jeg vælge?
  • Hvor mange penge er jeg parat til at bruge på opstart?
  • .. og mange flere ..

Mange mennesker ender med at finde naboens søn eller den billigste leverandør man kan finde på nettet. Det fungerer, som regel, fint når man er i opstarten - men kan også blive et kæmpe problem hvis man vækster.

Det de fleste støder ind i er valget mellem leverandør/teknisk løsning og prisen. De hænger næsten altid sammen - og man har som regel ikke det store kontante beløb at smide efter projektet. Vi har valgt at kombinere en god teknisk løsning og en fantastisk pris.

Teknisk tager vi udgangspunkt i det mindre kendte open source project “django-shop”, et nyere project med et firma bag, der yder support (naturligvis mod betaling).  “django-shop” er typisk for teknisk svært at implementere for en mindre shop, i det den kræver indgående kendskab til både programmeringssproget python, webframeworket django samt de API’er der skal bruges for at integrere det med en betalings- og forsendelsesbackend, her vinder vores løsning dog på at vi kan lave en standardinstallation og distribuere den.

Prismæssigt koster løsningen 0 kr /måned* og 4 kr pr. ordre - du betaler altså ikke længere dyre domme for konsulenter, hosting, backup m.v. Du betaler ligeledes ikke i en enhed, der ikke har noget med din omsætning at gøre, som du f.eks. ville gøre ved en anden hosting udbyder. Det giver dig en fantastik fordel, når du skal betale for din webshop - i stedet for at betale store beløb forud, betaler du først når du har tjent penge på at bruge den.
* Du bliver tilbudt at betale for 10 ordrer eller lukke webshoppen, hvis du ikke sælgere mere end 10 ordrer

Hvordan fungerer løsningen teknisk?

Når du bestiller en webshop hos os, genererer vi en konfigurationsfil til din shop og uploader den til vores serverfarm. Så snart den bliver registeret af serverfarmen, vil den automatisk mindst sprede din webshop til 2 uafhængige servere. Det betyder, at går den ene ned - så fortsætter den anden med at køre, mens vi installerer en version af din webshop på en anden server.

Dine data er beskyttet på vores centrale database servere, der har kopier på forskellige fysiske lokationer, således at hvis samtlige centrale databaser går ned, kan vi i løbet af kort tid nulstille dem og gendanne dem fra seneste backup. Normalt vil de dog gå ned enkeltvist, og derfor vil kunden altid havde adgang til mindst én ad gangen.

Selve løsningen er baseret på django-shop, som er en slags framework programmeret i python/django. Det giver os mulighed for selv at bestemme hvordan shoppen implementeres, og det giver os mulighed for at give kunderne seperate funktioner, hvis de skulle efterspørge det (mod merbetaling).

Hvad får man “out of the box”?

Kunden får fra start en shop der er klar til alt almindeligt brug, det inkluderer i princippet dankortbetaling, men det kræver en særskilt aftale med PBS og en betalingsgateway - det skal kunden selv stå for, men sender de os koderne til hhv. PBS og betalingsgatewayen, aktiverer vi det gratis.

Kunden har selv mulighed for at vælge udbyder af grafisk design. Følges vores designregler, er det gratis at få implementeres 1 design, i shoppen. Var der fejl i filerne, der skal rettes eller ønskes der et redesign, faktureres dette til gældende timepris. Får vi et layout der ikke passer til retningslinjerne koster det et endnu udefineret beløb, og derudover bliver standarddesignet implementeret.

Stiller kunden ikke et design til rådighed, får de vores standard layout.

Med andre ord - vi stiller en færdig platform til rådighed - ønsker du ikke vores standard design, kan du selv bestille et design, som vi gratis implementerer, hvis det følger vores regelsæt.

Min idé fortalt i punktform:

• Hvis du går med tankerne om at etablere en webshop, stiller vi en gratis til rådighed
  • Vi laver ikke et design til dig - men du kan få en designer til at lave det (f.eks. på amino freelancer :)), og hvis han følger vores retningslinjer, bliver dit (første) design implementeret gratis.
  • Du betaler kun 4 kr. pr ordre (det bliver naturligvis billigere, hvis man har flere hundrede ordrer om måneden)
  • Ingen binding
  • Du kan eksportere dine data og flytte dem til din egen server eller en anden løsning
Jeg har allerede hostingplatformen og shoppen klar, så det ville være nemt at implementere.
Hvad synes du? Skyd løs! :-)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 20:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Skide hammerende genialt det dér - det ville jeg helt klart benytte mig af.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 21:06

Super fedt at høre ;-)

Hvis det er interesse for det, kan jeg hurtigt sætte det op, da jeg som sagt allerede har serverene kørende - og jeg kunne heller ikke lade være med at lave en eksempelshop, der kan bruges eller erstattes med eget design :-)

Det eneste jeg PT mangler er nok at lave betalingsmodulet til epay færdigt, men jeg har allerede programmeret et epay modul til en anden shop i python, så det skulle ligeledes være en formalitet.

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 21:24

Super fed idé Kristian, som uden tvivl vil kunne blive en stor succes. 

Jeg har egentlig kun et spørgsmål, hvordan sikre i ikke at blive "misbrugt", når folk køber en shop gennem jer, i sætter den op og hjælper dem igang, så er det jo først her i skal have betaling for jeres ydelse, hvilket kommer til at afhænge af hvor mange kunder, jeres kunde har. Er i ikke bange for at jeres kunder vælger at flytte væk fra jeres srv, så snart de har fået et godt kunde grundlag, og dermed uden om jeres betaling. Håber du forstår mit spørgsmål.

Men jeg synes det lyder som en virkelig god idé, og en idé som jeg selv sagtens kunne finde på at benytte hvis jeg selv skulle åbne en webshop :)

Held og lykke med projektet.

Mvh.

Morten S.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 21:29

Kristian Øllegaard:

Super fedt at høre ;-)

Hvis det er interesse for det, kan jeg hurtigt sætte det op, da jeg som sagt allerede har serverene kørende - og jeg kunne heller ikke lade være med at lave en eksempelshop, der kan bruges eller erstattes med eget design :-)

Det eneste jeg PT mangler er nok at lave betalingsmodulet til epay færdigt, men jeg har allerede programmeret et epay modul til en anden shop i python, så det skulle ligeledes være en formalitet.

Jeg har aldrig haft en webshop før, og har aldrig sat mig ind i det - men jeg kom lige til at tænke på hvordan du ville forhindre snydere:

Eksempel:

Jeg oprette en webshop hos dig, og sælger nogle varer, og sender dem så ikke til kunderne, og beholder pengene selv.

Dette var bare lige for at komme med lidt "kritik" - altså bare en form for hjælp til dig for at undgå at du ikke hopper i en fælde - men som sagt, ved jeg ikke noget om webshops, så måske er mit spørgsmål ikke relevant. Kunne måske forestille mig at der er noget i lovgivningen der siger at det er DIG der kommer til at hæfte for bedrageri - det kan godt være du lige skal undersøge dette til bunds i hvert fald.

Når du en gang kommer i gang med dette projekt, og du gør det godt o.s.v - så vil jeg gerne lave gratis reklame for dig - altså, når folk herinde sprøger om webshop-løsninger, så smider jeg sgu lige et par gode ord om denne mulighed, og så et link til hjemmesiden.

God søndag.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:46

jeg kunne ikke gennemskue i indlægget hvordan du vil tjene penge på det 4 kr. per ordre lyder ikke af mange kr.

det lyder ellers  som et super billigt tilbud Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 21:52
Mikael christiansen:

jeg kunne ikke gennemskue i indlægget hvordan du vil tjene penge på det 4 kr. per ordre lyder ikke af mange kr.

det lyder ellers  som et super billigt tilbud Smile

Mange bække små, gør en stor å.

0,10 kroner pr SMS lyder heller ikke af det vilde, men får du en million om dagen så er det da meget godt.

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 22:06

Hej Michael,

Det bliver således at jeg sørger for at hver kunde har deres egen webshop, hvor deres adresse evt. CVR nummer står. Når en kunde derfor køber noget, vil der være tale om en aftale mellem webshop indehaveren, som har bestilt shoppen hos mig, og den kunde der køber på den pågældende webshop.

Så den del er ikke noget problem :)

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 22:13

Morten Sørensen:

Super fed idé Kristian, som uden tvivl vil kunne blive en stor succes. 

Jeg har egentlig kun et spørgsmål, hvordan sikre i ikke at blive "misbrugt", når folk køber en shop gennem jer, i sætter den op og hjælper dem igang, så er det jo først her i skal have betaling for jeres ydelse, hvilket kommer til at afhænge af hvor mange kunder, jeres kunde har. Er i ikke bange for at jeres kunder vælger at flytte væk fra jeres srv, så snart de har fået et godt kunde grundlag, og dermed uden om jeres betaling. Håber du forstår mit spørgsmål.

Men jeg synes det lyder som en virkelig god idé, og en idé som jeg selv sagtens kunne finde på at benytte hvis jeg selv skulle åbne en webshop :)

Held og lykke med projektet.

Mvh.

Morten S.

Hej Morten,

Vi kan naturligvis ikke være helt sikre, men det er min plan at vi skal give mængderabat, således at det altid vil være billigst at være hos os. Det er klart, at hvis man ligger 10.000 ordre om måneden, behøver det ikke nødvendigvis være pr. ordre vi afregner :-)

Jeg forestiller mig at afregningen pr ordre, primært er interessant for shops under 100-200 ordre om måneden - herefter skal jeg nok have fundet en anderledes model, eller sætte beløbet lidt ned.

Mvh

Kristian

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 22:15
Kristian Øllegaard:

Hej Michael,

Det bliver således at jeg sørger for at hver kunde har deres egen webshop, hvor deres adresse evt. CVR nummer står. Når en kunde derfor køber noget, vil der være tale om en aftale mellem webshop indehaveren, som har bestilt shoppen hos mig, og den kunde der køber på den pågældende webshop.

Så den del er ikke noget problem :)

Ja. Det kan jeg godt se nu. Det svarer jo bare lidt til at du er one.com og du ikke kan gøres ansvarlig for hvis jeg køber et domæne og laver ulovlige hjemmesider - så du har selvfølig ret i at det ikke er noget problem.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)