Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside (hvad kan der spares)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Kaere Aminoer

En ven og er igang med at starte en hjemmeside, og vi er iojeblikket igang med at lave skabeloner til siden.

 

Jeg har fundet et rigtig smart tegne-program der hedder Smartdraw som goer det meget lettere at designe hjemmesider.

 

Men den version af Smartdraw jeg har er kun en demo. 7dage gratis, men de er snart brugt op.

 

"mit spoergsmaal"   Smartdraw koster 1000kr,- kan det betale sig at koebe programmet, saa vi kan lave saa praecise skabeloner til en webdesigner, eller vil designeren stadigvaek tage sammen pris, ligegyldigt hvor preasise vores tegninger er?????

paa forhaand tak

Peter  

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

 

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv, men hos mig vil jeg kunne gøre det billigere, jo mere du selv kommer med. Her lyder det som du stort set kommer med et færdigt design, der blot skal finpudses. Det sparer jo så hele "oplægs" delen væk, og vi kan stortset gå direkte igang med finpudsning af designet og implementering.

 

Håber det var svar nok, ellers er du velkommen til at spørge igen.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 11. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det program kun kan tegne skabeloner, ser jeg ingen grund til at benytte det.

En skitsering af opstilling og struktur i paint ville være ligeså brugbar, ihvertfald for mit vedkommende.

En designer ville alligevel ikke kunne på dine skabeloner til andet end, at have noget at gå ud fra.

 

Men det bare min mening :)

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil anbefale et stykke papir og nogle farveblyanter.

Så bliver i ikke begrænset at det som programmet kan.



Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
En paint tegning - papir og farveblyanter :-))

 

Jeg er med på disse!

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja farveblyanter osv.   er ogsaa okay

men her kan jeg altsaa gaa i de helt smaa detaljer, og virkelig finpusse.

men i mener altsaa stadig at det ikke kan betale sig?
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jo svært at svare på hvad der præcis kan betale sig.

Hvis pointen er at lave et prof site, så er din tid sikkert givet bedre ud end ved at sidde og lege grafiker, hvis du altså ikke er grafiker :)
Selvfølgelig kan en webdesigner spare meget tid hvis du kommer med et færdigt oplæg, men hvis du i højere grad arbejder med brugervenlighed og indhold og den slags - så tror jeg nok at jeg ville holde mig til blyanten.


Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-03-2007 07:15:58
Forfatter:Talentinvestor
eller vil designeren stadigvaek tage sammen pris, ligegyldigt hvor preasise vores tegninger er?????



Tjaaah personligt er det altid super hvis man ved hvad kunden vil have!
Men det bedste er: en fastlagt struktur - fx hvilke ting skal på forsiden - hvad skal vægtes - hvilke farver - hvilken stil - evt billeder - referencer til andre sites kunden synes er fede.

Resten skal jeg nok tage mig af - så drop det "Smartdraw" og snak med designeren - så kan du bruge din tid på at tjene penge til designeren istedet :-)

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
To ting i det efter min mening:

a) det er lidt uklart om du i smartdraw kan lave et helt færdigt design - jeg forestiller mig at det er ret vanskeligt for en designer at bruge tegningerne fra smartdraw til så meget, fordi vi som regel vil have tingene klippet pænt ud, gerne i photoshop. Så på den led ville jeg egentlig ligeså gerne have en tegning i paint..

b) MEN - jo mere arbejde du selv ligger i at detaljere dit site, jo mere præcis bliver din og designerens viden om hvad sitet skal bruges til og hvordan du gerne vil have det. En lille historie kan være illustrativ: når et projekt hos os ikke helt går som det skal, så skyldes det meget sjældent vores inkompetence eller at vores kunde er "dum og skifter mening" - for er oplægget til det site vi skal lave ikke 100% klart fra starten, så vil jeg skulle forsøge at gætte ikke blot hvad kunden gerne vil have - men også hvad kunden gerne vil have, når han har set hvad jeg gætter på hvad han vil have.

Det hul i forståelsen mellem designer og bruger er ret veldokumenteret rent akademisk, og den måde de fleste bureauer kommer rundt om det på, er ved at sætte en helt fast specifikation op - og hvis du så sørger for at den specifikation er så detaljeret og gennemarbejdet som du kan få den, er du sikker på at du får tingene som du gerne vil have for den pris bureauet først angiver - giver man bare et par hurtige stregtegninger til et bureau hvor bureauet så skal gætte, ja så risikerer man at skulle have lavet ting om. Både fordi at bureauet tog fejl, men endnu mere fordi man ikke helt selv ved hvordan man vil have det - og i den forbindelse er 1000,- peanuts, for der kan utrolig let blive strid om hvad man har aftalt.. det er fint at have "en fast aftale" men hvis man ikke helt ved om det man helt fast aftaler er det man vil have, så kan man risikere at være på den alligevel.

det var 2 punkter at overveje - jeg overvejer stadig hvordan vi bedst håndterer punkt b hos Digital Out :)



Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Nu har jeg lavet flere hjemmesider, nogle gange har kunden en idé til designet og har tegnet det hele som man så skal bare lave på computer andre gange har kunden tegnet og vil gerne have min vurdering af det....

Men uanset hvordan tegningen er lavet så gør det, det ikke hurtigere at få det lavet i photoshop "som de fleste bruger"

 

En skabelon skal være præcis, og tegn/bogstaver skal være tydelige... Og så er det lige meget om det er tegnet i cad cam eller med en kuglepen;o)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)