Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg aps selskab med import biler fra tyskland?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har en ven som har haft et aps selskab som importerede biler fra tyskland han gik konkurs pga. ludomani og nu har jeg tænkt mig prøve hans ide. havde tænkt mig at hente biler i tyskland og køre forbi skat og få dem indregistreret og derefter sælge dem, men hvad nu hvis jeg går konkurs og ikke kan betale skat tilbage hvad sker der så? kan de kræve registretings afgiften tilbage? hjælp mig ved absolut ingenting om det :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:05

Jonas Ø:
hjælp mig ved absolut ingenting om det :)

Men det ved Skat alt om. Ring til dem på mandag 72 22 18 18 - så kan du på tirsdag registrere selskab, og lave de obligatoriske anmeldelser til Skat og så indenfor 1 uges tid derefter begynde at handle med biler.

Køb ren argan olie her

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 19:02

Hej

Fordelen ved at importere biler fra tyskland er at du kan være heldig at købe en bil billigt i tyskland, og SKAT er rimelige i Deres værdiansættelse af bilen. MEN du kan altså også meget nemt være uheldig at SKAT synes det er en meget, meget fin bil du der har importeret og sætte afgiften derefter. Fordelen er at du ikke skal betale afgiften FØREND du skal registrere bilen. Du kan derfor have 3 biler stående til salg for det samme som det ville koste dig at have en stående hvor den danske registreringsafgift er betalt.

Men som sagt, SKAT kan være urimelige (set med dine øjne), jeg har selv prøvet det et par gange, hvor jeg den ene gang havde fået en oplyst en afgift på 21.000 kr og da det så kom til stykket ville SKAT have 43.000, lidt af en forøgelse..... og den sidste jeg var uheldig med var først sat til ca. 42.000 og den måtte jeg slippe 63.000 for ved fremvisningen... så pas på, det er ikke kun guld og grønne skove, og der er ingen fortrydelsesret når du køber bil på mobile eller ebay og lignende sider....

Men held og lykke med projektet

Venlig hilsen

Søren

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 19:53

Til gengæld er der en database inde på Skats hjemmeside hvor tidligere biler er værdisat og derved kan du sammenligne, hvis det altså ikke er super specielle biler der er tale om.

Derudover kan du inden registreringen have samlet dig dokumentation fra lignede biler til salg, hvis det er til din fordel og derved påvirke/argumentere for værdisættelsen.

Men, som nævnt, det er absolut en vej at gå, hvor facit godt kan svinge betragteligt og svært at forudsige.

God fornøjelse.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)