Jeg er ved at starte et projekt op hvor jeg skal have en engelsk blog. Denne blog skal have en masse høj kvalitets content, som samtidig bringer en masse folk ind via SEO. Min tanke var at finde relevante søgeord på Google, også optimere efter dem, men samtidig levere meget høj kvalitets blogindlæg. Jeg har det problem at jeg på engelsk kan producere et gennemført indlæg 3-5 gange hurtigere med video, end med tekst. Jeg har det bedre med at lave videoer, og jeg brænder mere igennem der. Men, eftersom jeg gerne vil have mange besøgende, så er jeg lidt i tvivl: Hvad bør jeg gøre? Jeg har tænkt over følgende løsninger:
Google elsker jo masser af unik tekst, så jeg ser desværre et problem.
På forhånd mange tak!
|
Hvis jeg nogen gange søger efter tutorials - så finder jeg hurtigt svaret i teksten, selvom det kan være fornøjeligt at se video af tutorials. Jeg har bare erfaring for at mange af de tutorials videoer der er - der sniksnakker de så meget at jeg føler at jeg spilder min tid. De videoer der går direkte til sagen i et klart og præcist sprog - det er for mig - og sikkert også mange andre - højt værdsat.
Nu kommer det også an på hvad du mener med at levere høj kvalitets blogindlæg - hvilken niche eller branche er det. Er det en branche hvor folk er vant til at se det som video - så lav det som video - hvis det er en branche/niche hvor folk kun skanner teksten for en eventuel løsning - så kan det være du har større held med det engelsksproget tekst.
Ellers prøv dig frem. Prøv med det du brænder bedst for - videoblogs - og se hvad det skaber af trafik og eventuelle kommentarer.