Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdig Vista-konkurrent fra SUSE Linux - N ovel

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ser da bestemt interessant ud. Tror jeg da lige jeg vil tage op til overvejelse næste gang jeg skal have formateret en af mine computere.

Peder

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
At kalde det en løsning for hr. og fru. Jensen er måske lidt en overdrivelse i mine øjne.. ( nej jeg er Anti-linux''er)

SuSE ser bestemt spændende ud, og de er nået meget langt de seneste år med deres distributioner, der er bare stadig en stor ulempe ved det, og det er at supporten ikke eksistere i samme grad som den gør ved Windows.

Når Hr. og Fru. Jensens PC driller kan de spørge naboen, sønnen, barnebarnet, venner og bekendte, de fleste kan hjælpe med basale fejl i Windows og computeren, er der derimod installeret SuSE eller en anden linux/unix distribution, er hjælpen meget mere snæver. Så er der naturligvis fora etc. men det er stadig ikke det samme. Novell har jo også erkendt at de ikke er i stand til at tilbyde support til privatbrugere.

 

Det er helt sikkert en super god løsning, til hjemmenørden, som kan lide at lege med det.

Til erhvervslivet halter det også mange steder, da mange programmer ikke udvikles til linux endnu, jovist der findes officepakker og mange andre "efterlignere" til de kendte programmer der anvendes i erhvervslivet, men det er bare ikke altid godt nok, især ikke hvis man skal have rådgivning i nogle systemer, eller kunne synkronisere data med kunder/leverandører.

Men dejligt at se de er på vej frem. Men en konkurrent er de nok ikke helt endnu.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Samme her - overvejer at køre det ind i stedet  på alle vores Windows XP klienter næste gang vi skal til at opgradere - istedet for ms vista.
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Heh Martin,

Har du selv erfaring med det fra "din egen krop" ?

Du siger at du er anti-linux? - Tingene udviklerer sig og Windows er jo ikke lige med at det vil være det gode alternativ for alle og altid.... Linux har ligget mere bag og været super nørdet men det virker som det er blevet modent nok til alm brugere.  Så hvorfor anti-linux  når det er nemt at bruge?

"Til erhvervslivet halter det også mange steder,
da mange programmer ikke udvikles til linux endnu, jovist der findes
officepakker og mange andre "efterlignere" til de kendte programmer der
anvendes i erhvervslivet, men det er bare ikke altid godt nok, især
ikke hvis man skal have rådgivning i nogle systemer, eller kunne
synkronisere data med kunder/leverandører.
"


Jeg har da hørt/læst flere success historier om det, inkl. en jeg kender som har(en kunde) konverteret hele sit firma til Linux (Suse) på klient siden med stor tilfredshed.

"SuSE ser bestemt spændende ud, og de er nået
meget langt de seneste år med deres distributioner, der er bare stadig
en stor ulempe ved det, og det er at supporten ikke eksistere i samme
grad som den gør ved Windows."


Jo - hvis du er erhvervskunde så er supporten der hos Novell, men ikke som privatkunde - men vi er vel ikke privatkunder her i Amino


Der findes også Linspire som skulle være super nemt at bruge og ikke nørdet overhovedet - http://linspire.com/
Lidt som SuSe som skulle være mere rettet mod erhverv..

Oh jeg glemte også .. Ubunto Linux skulle også vist væremeget nemt at bruge..  http://www.ubuntu.com/
Hbad jeg har læst indtil videre så har det fået meget gode anmeldelser...
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hov der skulle stå jeg IKKE var anti-linux''er jeg har haft en del linux dists. installeret gennem tiden og jeg kender en del til miljøet, for mange år siden var jeg endda med til at drive en lille linux hjælpe side. Så nej jeg har bestemt intet imod linux. Dejligt system, stabilt og rigtig anvendeligt i mange henseender.

Men jeg tror bare stadig ikke på det kan kaldes en værdig konkurrent til Vista.

 

Selvfølgelig er det meget branchebestemt hvem der kan bruge SuSE i erhvervslivet, nogle virksomheder ville sikkert kunne nytte stor gavn af det, men i det store hele tror jeg ikke på det ville være smart at skifte hele systemet over til dette.

Jo - hvis du er erhvervskunde så er supporten der hos Novell, men ikke som privatkunde - men vi er vel ikke privatkunder her i Amino? 
 

Hvis jeg forstår Novells udmelding korrekt, så er vi skam også alle privatkunder her på amino, naturligvis ikke når du sidder på kontoret på din arbejdsmaskine, men installere du det derhjemme så er der ingen support. Derfor er vi ligeså meget privatkunder som erhvervskunder.

 

Det er naturligvis aldrig noget vi bliver enige om, det er jeg klar over :) For hvem år siden var der også Linuxpræster der drog landet rundt og prædikede om at man skulle konvertere til deres religion, idag er der bare lidt mere hold i denne religion, og i mine øjne er de faktisk på vej til at kunne nappe en større bid af markedet, men på privat siden vil den stadig være ufattelige lille og ingen værdig konkurrent.

Mine indlæg er naturligvis 100% subjektive ligesom dine, men spændende emne som altid :) Hvornår skal vi hive fat i religionskrigen omkring programmeringssprog

PS. Nu hvor jeg har udtalt mig sådan, må jeg hellere få downloadet den nye SuSE og få den testet igennem.


Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
"Hov der skulle stå jeg IKKE var anti-linux'er jeg har haft en del linux dists." 

"PS. Nu hvor jeg har udtalt mig sådan, må jeg hellere få downloadet den nye SuSE og få den testet igennem."


LOOL!


Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Forresten nåede du at læse det sidste jeg skrev ??- jeg opdaterede min posting 2-3 gange...

mvh.
whatever

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
" i mine øjne er de faktisk på vej til at kunne
nappe en større bid af markedet, men på privat siden vil den stadig
være ufattelige lille og ingen værdig konkurrent."


Tror du ikke det er fordi at ingen PC producent i stort set har præinstalleret Linux på sine maskiner før nu (Ikke været tilgænglig at købe færdig installeret)?

Dell er jo det første som har netop besluttet at begynde præinstallere Linux på sine maskiner - (SUSE tror jeg til at begynde med)

Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
SUSE er virkelig et godt alternativ til windows. Næste gang jeg skal skifte hele familiens desktop park bliver det enten ubuntu eller suse.

Når jeg henter nye programmer til min windows og Linux henter jeg alligevel open source programmer (som virker på begge) da de efter min mening kan være mere nede på jorden dvs. ikke har alt for meget overflødigt installeret og hvis man, vil have nogen ekstra tilføjelser så er der ofte et bredt udvalg + man kan være med til at komme med gode ideer til dem der udvikler på programmerne.

Jeg bruger eks:
http://www.taskcoach.org/ (dansk)
http://firefox.com (web developer, Measureit, eyedropper, ie tabber, weather.com, googlebar lite, del.icio.us, firebug, dansk ordbog,newsfox)
http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird (lightning,contacts sidebar)
http://www.openoffice.org (dansk ordbog)
http://www.gnucash.org/ ( som ms money)






 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)