Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMTP problem??

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer,

 

Jeg er lidt stødt på et problem jeg meget gerne vil have hjælp til. Jeg bruger Outlook på min bærbare computer, hvor jeg faktisk sender og modtager alle e-mails fra og på. Smtp''en er sat op til mail.tele.dk - da vi har TDC internet herhjemme.

 

Jeg går dog på et uddannelsessted, hvor jeg af en eller anden grund ikke kan sende mails, over deres trådløse netværk. Jeg er ikke klar over hvilken udbyder de har. Men spørgsmålet til jer er så; hvordan jeg kan komme til at sende mails??

Ved godt at jeg bare kunne bruge webmail - men det er alt for besværligt, da jeg har forskellige mail-adresser. Imap var også en løsning, men dette vil dog tage for meget serverplads, efter min mening. Er det muligt at få en "ekstern" SMTP-adresse, så alt mail sendes ud via en server eller noget lignende??

Håber meget der sidder nogle venlige aminoer, som kan hjælpe stakkels mig  

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er i høj grad muligt. F.eks. PIL tilbyder det du har brug for: http://www.pil.dk/produkter/mail/asmtp/

/Christian

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

 

Det kan være dit uddannelsessted, der har blokeret for, at du kan komme i forbindelse med en SMTP-server. Spørg den lokale it-support, hvad der kan lade sig gøre - de har sikkert hørt om problemet før.

 

 

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg havde samme problem på Syddansk Universitet, men gjorde simpelthen det at jeg lavede en VPN-tunnel hjem til mit eget netværk, og vupti - adgang til egen server og adgang til at sende mails via den normale smtp.



Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du ikke noget webmail eller lign. som du kan bruge istedet?. så undgår du alle smtp problemer og/evt. bruge lokal SMTP hele tiden, f.eks. hvis du har webhotel/mailhost osv. kan du jo bare køre alt over det istedet :-)?

Eller hvad er grunden til du kun bruger den lokale SMTP?

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Om du tjekker din mail via POP3 eller IMAP er underordnet for om du kan sende fra en lokation.

Umiddelbart kan du enten:
1) Bruge en tredjeparts SMTP server (typisk en du betaler for, som Christian foreslår).
2) Undersøge om din webhoteludbyder stiller en SMTP server til rådighde (kræver typisk pop-before-smtp eller smtp authentication).
3) Tjekke hvilken udbyder din skole har, og derefter finde ud af hvad deres SMTP server hedder (hvis de har en). Du kan enten prøve at spørge dem, eller også gå ind på www.myip.dk og efterfølgende se om du kan slå IP adressen op på www.ripe.net.

Hvis der er blokeret for port 25 (SMTP) kan du prøve at undersøge muligheden for en SMTP server der kører på en alternativ port.
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg takker mange gange for de mange hurtige svar. Jeg vil se om jeg ikke finder ud af noget, det kan være løsningen bliver en smtp et andet sted. Men først prøver jeg lige at hive fat i it-afdelingen.

// Jesper Skov

 

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper.

Ja, der er netop åbnet en ny tjeneste der tilbyder en ekstern SMTP-server, som du kan bruge uanset hvilket net du måtte befinde dig på.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Kurt: Til privat brug kunne man vel lige så godt købe et lavpris webhotel med SMTP-service inklusiv til 1/5 af prisen fremfor at bruge smtp.dk - eller?
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Opret en gmail konto hos Google og brug deres SMTP til at sende fra, det fungerer fint

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)