Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense vs Affiliate

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg har kan godt lide, at lege med affiliate men for tiden synes jeg ikke at det giver nok i forhold til hvad adsense måske kan gøre. Det kan godt være, at det lyder mærkeligt men se på disse tal.

Min hjemmeside Twilight Danmark har fx henvist til nogle bøger i dag hvor en person har købt for omkring 460 kr. Jeg får kun 6 % hos Saxo som så bliver til 28 kr ud af de 460 kr. 

Det er jo ikke ret meget for så stort et salg af bøger? Så er det lige før at det kan betale sig at placere adsense istedet for en køb knap.

Kan jeg bede om en bedre udbetaling eller? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problemet er at de store firmaer giver en ret lav udbetaling. Apple Appstore, Saxo og Amazon har alle en ret lav udbetalingsprocent og du kan ikke gøre særlig meget ved den (udover at henvise RIGTIG mange). I de tilfælde ville jeg nok vælge Adsense.

Affiliate kan være RIGTIG godt. Hvis du henviser til e-produkter kan din kommision ofte være op imod 60-70% ! Det er et noget andet beløb pr gang så.

Hvis jeg var dig:
Du kommer aldrig til at tjene penge på at reklamere for Twilligt bøgerne. Hvis der findes noget andet twilligt merchandise (måske e-produkter), undersøg hvor høj en procent du kan få der. Hvis den ikke er særlig høj, overlev med Adsense. 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 20:39

Lars Holdgaard:

Problemet er at de store firmaer giver en ret lav udbetaling. Apple Appstore, Saxo og Amazon har alle en ret lav udbetalingsprocent og du kan ikke gøre særlig meget ved den (udover at henvise RIGTIG mange). I de tilfælde ville jeg nok vælge Adsense.

Affiliate kan være RIGTIG godt. Hvis du henviser til e-produkter kan din kommision ofte være op imod 60-70% ! Det er et noget andet beløb pr gang så.

Hvis jeg var dig:
Du kommer aldrig til at tjene penge på at reklamere for Twilligt bøgerne. Hvis der findes noget andet twilligt merchandise (måske e-produkter), undersøg hvor høj en procent du kan få der. Hvis den ikke er særlig høj, overlev med Adsense. 

Hej Lars

Vil du så anbefale, at jeg KUN sætter AdSense ind eller at jeg stadig beholder saxo henvisningen?
Tag fx. denne underside twilight bog 

Jeg synes bare at Saxo henvisningen skaber lidt mere "liv" og får siden til at se mere professionelt ud.

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sasa Kovacevic:

Lars Holdgaard:

Hvis jeg var dig:

Hej Lars

Vil du så anbefale, at jeg KUN sætter AdSense ind eller at jeg stadig beholder saxo henvisningen?
Tag fx. denne underside twilight bog 

Jeg synes bare at Saxo henvisningen skaber lidt mere "liv" og får siden til at se mere professionelt ud.

Som jeg har forstået det, kan man "desværre" ikke generalisere. Du kan vist kun prøve dig frem og se, hvad der virker bedst for netop dit site. Hvorfor ikke have både Adsense og Affiliate og se, hvordan det udarter sig?

Husk på, at man vist skal være opmærksom på, hvorvidt Adsense kan betale sig for lige netop ens eget site. Adsense henleder jo opmærksomheden på andre sider og hermed forlader de besøgende din egen side. Og så er spørgsmålet, om det er det værd i forhold til, hvad du ville have tjent, hvis de var blevet.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:46

Du bør a/b-splitteste dig frem.

/JG

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)