Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab hjælp mig!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Cauda Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Nej desværre ikke :)

Men dette understøtter jo bare at jeg må få en revisor på som også hele tiden har været planen :D

Men tak for forsøget ;)

Hilsen Michael

Stort udvalg af kvalitets hundeudstyr! Kig ind www.cauda.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46

Hej Michael,

jeg mener ikke du behøver en revisor til dette.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med opgaven. 

Så må vi se på hvor meget assistance, som du har brug, om det bare er denne gang eller løbende opdatering af din bogføring.

Send mig en PM hvis du er interesseret.

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22

Michael Overgaard:
Dvs. at hvis man kigger på balancen i vores økonomisystem (det tager ikke højde for varer lager) så vil det tælle som plus? Altså hvis man ex. har et underskud på 100.000 så skal varelageret ligges til og derved vil underskudet blive mindre? Altså mindre at trække fra?

Jo varelageret skal ind som værdi i balancen og derved reducerer det jo underskuddet. Enten skal I køre lagerstyring eller mindst ved årsafslutningen tælle hele varelageret op og bogføre det ind i regnskabet. 

Det som sker dig er sikkert, at du bogfører køb af varelager på en driftskonto som ren udgift og nu skal det så ind - bogøres lige modsat købet - kredit driftskonto hvor du normalt har debeteret di køb og - debet varelagere i status.

Jeg ville gøre det hvert kvartal som minimum for at ha check på resultatet løbende. Du skal regne med, at om du har penge i banken eller penge stående i varelager er helt ligemeget, så varene er KUN en udgift når de bruges = hver gang du tager en vare i brug eller sælger den - så går lageret og værdien ned, helt som en bankkonto går ned

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24

så nu Accontman svaret og det kan jo sagtens være præcist løsningen på dit problem, men tæl lageret som det var 31/12 så du har det tal til ham, de enkelte varer desværre + deres indkøbspris (eller hvis de ligger i pakker - 100 stk covers a kr 4 = 400 kr)

med det tal kommer du videre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)