Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lys idé.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Bjerringbro
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Vi er to fyre som har fået en rigtig god idé. Vi har produkt der er produceret af et andet firma, men vi er kommet på en super idé til at forbedre det.

Kan vi få patent på vores idé, og i såfald, hvad vil i have vi skal gøre for at gøre vores idé til realitet. Vi er ret nye indenfor området, så kender vi ved ikke hvor vi skal starte eller slutte. Skal vi have patent først, og så snakke med virksomheden, eller omvendt? Smile

Jeg håber ikke det blev for indviklet.

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René!

Hvis jeg læser det korrekt, så har i fundet et allerede eksisterende produkt, som i har fået en god idé til at forbedre. Hvis det er tilfældet vil det sandsynligvis ikke være muligt at få patent på det. Der er mange faktorer der skal være opfyldt for der kan laves patent. Det betyder blandt andet at produktet skal have et vist teknologisk niveau, som ikke umiddelbart kan opfyldes af en fagmand.

Nu ved jeg intet om jeres idé med tror umiddelbart i vil få meget svært ved at få patent på jeres produkt. Men søg lidt på google og læs om hvilke krav der skal være opfyldt for at få patent, eller varemærke beskyttelse da dette IKKE er det samme.

Hvis jeg var jer, ville jeg nok lægge ideen om patent lidt på hylden, med mindre i mener jeres produkt opfylder alle krav til patent. Jeg vil i stedet anbefale jer at kontakte firmaet der laver produktet, og høre om de kunne være interesseret i en fremvisning af jeres produkt forbedringer. Husk i den forbindelse at få lavet en "hemmeligheds erklæring", således virksomheden ikke blot siger tak for besøget, og udnytter jeres idé uden i får noget ud af det.

Hvis i har ydereligere spørgsmål, skal i være velkommen til at skrive mig en privat meddelelse, så skal jeg forsøge at hjælpe jer.

Ellers held og lykke :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)