Ja, det kan lyde ”som at gå i store sko”, men det er faktisk der hvor kunderne er. Der er ca. 1000 potentielle købere i DK og ca. 1 mio internationalt baseret på det antal virksomheder der har den tekniske platform som produktet henvender sig til. Den primære kundegruppe findes i USA og Europa om end emerging markets i sydamerika også kunne være interessant gennem partnere.
Produkt og Business Konceptet er helt anderledes end ”normalt” idet der er tale om et såkaldt dual-licensed produkt (Open Source/Kommercielt) til udvikling af Server Side og RIA desktops og touch (Web 2.0 fra sencha) primært til større forretningsapplikationer (ERP og ikke homepages eller tranditionelle web-shops) på IBM power platformen (servere med op til 256 POWER7 cores eller +126.000 samtidige SAP brugere/41.318.000 dialogsteps/hour pr. server (blot for at anskueliggøre at det ikke er rettet mod C5 segmentet)).
Produktet henvender sig til SMB markedet, dels via direkte salg af produkt/ydelser til kunder med egen IT afdeling, dels via salg til mindre ISV’er (softwarehuse) på OEM basis.
Problemet er at dette er en stor mundfuld for en enkeltmandsvirksomhed med den primære fokus på det tekniske, og selvom produktet nævnes rimeligt ofte i amerikanske artikler og diverse tekniske forummer så mangler der hele den mere om end teknisk orienterede markedsføringsmæssige ressource som f.eks. at skabe et konstant informations flow dels med nye tiltag samt artikler med kunde cases – alt det der skal give produktet momentum og så mangler der hele den salgsmæssige opfølgning og administrative håndtering af produktsalget.
Og hvordan pokker gør man det?
Søger man en partner der vil indgå i projektet på lige fod, skal det i så fald være en dansk eller en amerikansk, går man til et væksthus og klager sin nød?
Er der nogen herinde der har ideer eller har prøvet det før og som vil dele erfaringer?
Projektets hjemmeside og en demo kan ses på http://powerEXT.com
Og for at give en ide om det produkt- og forretningsmæssige koncept: http://powerEXT.com/pext.pdf
/Henrik |
Produktet er udviklet, nu skal det "bare" markedsføres - internationalt
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)