Hej I mine bestræbelser på at udvikle min administrative virksomhed (hovedsageligt regnskab) overvejer jeg at udvikle en service, hvor jeg står for brochureudsendelser. F. eks. hvis Spies får en bestilling på en brochure via deres hjemmeside. Den bestilling rammer min indboks og jeg sender brochuren ud. Det betaler Spies så et lille beløb til mig for. Er det et koncept, der har sin berettigelse? Der findes jo mange mindre virksomheder, hvor ejeren selv står for sådan noget og går det galt bare en enkelt gang med at få det sendt ud eller går der for længe, kan det betyde tabt fortjeneste/ordrer. I det lys kan mit beskedne honorar jo være en god ting at bruge penge på. Hvad siger I? Michael |
Jeg tror ikke du får mange med på den.
I de sidste par firmaer, jeg var i - og hvor de havde en brochure, der kunne sendes ud - da droppede vi det til sidst, fordi vi noterede hvem vi havde sendt brochure og om vi fik en ordre fra kunden.
Her er resultatet: Udsendte brochurer i stk= ca 300
Omkostninger til porto= 300 x 25 kr = 7500 kr
Antal gennemførte salg til modtageren af brevet= 0
Med andre ord, så spildte firmaet ikke bare penge på brochuren (som var en tyk satan), men også på håndtering, porto og kuvert - og der registreredes aldrig eet eneste salg.
I begge firmaer tog jeg det personligt op på direktionsniveau med statestikker og bad dem lave pdf til downloads og det blev besluttet på et nano-sekund.