Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver google glad for en link-link forbindelse?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 2. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk external linking, altså at linke til dine top konkurrenter...

Igen for at være en "value added" blog/site

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 20:09

Det havde jeg slet ikke med i tankerne, og sidder nu med en  'ja, selvfølgelig..' fornemmelse.

Det må jeg kigge lidt på.

Kan det på den anden side ikke blive få meget, så google opfatter siden som et link katalog?

ang. links fra de offenlige sider, mon så Lars Løkke Rasmussen vil bytte et backlink fra statsministiet for en stemme til valget?

Der er plads nok i hovedmenuen på stm.dk lige under punktet 'børn og unge'

Fra Kalundborg
Tilmeldt 2. Jan 11
Skrevet kl. 09:40

Jeg plejer gerne at linke til 5-8 af mine største konkurrenter.

Eller det er måske dårlig formuleret, jeg linker til dem google vudere som værende bedst, altså top rangeringerne indenfor den givne niche. Så skulle man jo tro, at det er dumt, fordi så hjælper man jo sine konkurrenter, og ja, det er også rigtigt, men du hjælper dig selv endnu mere, i det du opbygger troværdighed. Og hvis du har troværdig i googles øjne, så kommer du altså længst.

Jo du kan selvfølgelig linke for meget ud af huset, jeg har ikke rigtig kunne finde en grænse. Jeg holder mig til maks 8 som hovedregel, og det har jeg aldrig haft problemer med.

Hehe, jeg tror du er godt på vej, hvis Lars drengen linker til dig :)

Tillykke med fødselsdagen, Lars! :) håber du har haft, og får en god dag.

Mark.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:52

For det første er værdien af links fra linkkataloger på retur - de har ikke den store fremtid, så sørg for som minimum at lave andre former for linkbuilding ved siden af. Grunden til at du har set et link til et linkkatalog, er muligvis den at man ofte kan få en mere synlig placering i kataloget ved at linke til kataloget.

At linke A->B og B->A kan Google sagtens gennemskue. Dermed får ingen af de to sider noget særligt ud af byttehandlen.

I tråden kommer folk også ind på at det kan være en fordel at linke til relevante sider, hvilket er korrekt. Hvis det er relevant at linke ud skal man gøre det, men omvendt skal man heller ikke linke en håndfuld eksterne links fra hver eneste underside - lidt men godt!

/ Emil

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:00

Og for lige at slå det fast. Har man en webshop med tøj, så bør man ikke linke til ens andre webshop konkurrenter. I stedet kan man f.eks lave en side med information 'om tøjet', og linke til proucenten. Men igen, di kan risikere at tabe salg på den måde. Du skal helst kanalisere dine besøgende mod et køb, og ikke væk fra siden. Det er noget man bør vægte og vurderer nøje.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 2. Jan 11
Skrevet kl. 11:17

Korrekt, god pointe!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)