Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tip: I DR1 Aftenshowet i aften indslag om crowdfunding

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
er der nogen der brugt crowdfunding til at finansiere deres projekt?
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:54

flemming.dk:
@Thomas.

Det er et flot indbydende site, I har fået lavet.

Men det ser ud til at booomerang.dk har brug for mange flere projekter. Jeg kan se at der er 4 projekter på siden nu.

Tak skal du have Flemming Smile. Lige nu er det rigtigt der kun er 4 projekter derinde, men jeg ved der er kommet flere til, både fredag og i dag. Siden åbner officielt på mandag og jeg gætter på at nogle af de projekter der afventer godkendelse kommer på der.

Lad os håbe det kan hjælpe nogle mennesker i gang med nogle spændende projekter.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 17:57

Ideen fungere jo ok i usa, så mon ikke også det kan leve lidt iDK, det må vi da håbe. Jeg tror I skal gøre lidt mere ud af "beløningen" der er stort set ikke til at se hvad man får igen for sin investering, og det er vel trods alt det vigtigste.

S

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 18:26
Sansir:

Ideen fungere jo ok i usa, så mon ikke også det kan leve lidt iDK, det må vi da håbe. Jeg tror I skal gøre lidt mere ud af "beløningen" der er stort set ikke til at se hvad man får igen for sin investering, og det er vel trods alt det vigtigste.

S

Har kigget lidt rundt på hjemmesiden, jeg forstår heller ikke meget af det. Der er da også noget helt galt med deres udregninger.

Men vigtigst af alt, nogle der ved hvad der menes med beløning ( kunne være i omtalte det i TV'et )...

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 18:28

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Har kigget lidt rundt på hjemmesiden, jeg forstår heller ikke meget af det.

Har du set videoen ? (med lyd)

Der er da også noget helt galt med deres udregninger.

Det tror jeg godt de vil have uddybet nærmere :)

/allan

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 18:35
DesignYOU:

/allan

Jeg "chatter" fra min Iphone, og ligger rimlig mageligt i sofaen, videoen virker ikke på min mobil - men om lidt rejser jeg mig op, og tænder for min rigtige computer, så kommer der også lige nogle udregninger.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 19:02

DesignYOU:

/allan

Videoen virker på Iphone alligevel, det var bare en løs forbindelse da jeg prøvede i første hug. Jeg blev desværre ikke klogere af hvad beløningen var, det blev illusteret med en invitation der kom igennem brevsprækken, så jeg sidder med en lidt tam fornemmelse af hvis jeg støtter H.C Andersen, eller Båden Pan - så får jeg en CD eller en tur i en speedbåd. Det er jeg da ikke så ellevild med, men det er der jo sikkert andre der er, egentlig vil jeg helst have penge ud af det.

Udregningen: ( DASK magazine )

De vil have 75.000 kroner.

• 1
    Ved beløb mellem: 200.00 Kr. - 350.00 Kr.
    Belønninger tilbage: 199

Jeg forstår det som 200+350/2=275*199=54725 ( altså er meningen ikke at projekt kun startes hvis man opnår 75000 kroner i dette tilfælde )

Selv 199*350 giver ikke 75000 kroner - men kun 69650 ( + 1365 [ allerede indsamlet] ) - det giver dog stadige kun en sum på 71015.

Går man ned til i punkt 3) ( også DASK magazine ) - så ser udregningen sådan ud:

• 3
    Ved beløb mellem: 751.00 Kr. - 3500.00 Kr.
    Belønninger tilbage: 74

3500*74=259000

Er det bare mig der misforstår noget.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 19:22

DesignYOU:

/allan

Videoen virker på Iphone alligevel, det var bare en løs forbindelse da jeg prøvede i første hug. Jeg blev desværre ikke klogere af hvad beløningen var, det blev illusteret med en invitation der kom igennem brevsprækken, så jeg sidder med en lidt tam fornemmelse af hvis jeg støtter H.C Andersen, eller Båden Pan - så får jeg en CD eller en tur i en speedbåd. Det er jeg da ikke så ellevild med, men det er der jo sikkert andre der er, egentlig vil jeg helst have penge ud af det.

Udregningen: ( DASK magazine )

De vil have 75.000 kroner.

• 1
    Ved beløb mellem: 200.00 Kr. - 350.00 Kr.
    Belønninger tilbage: 199

Jeg forstår det som 200+350/2=275*199=54725 ( altså er meningen ikke at projekt kun startes hvis man opnår 75000 kroner i dette tilfælde )

Selv 199*350 giver ikke 75000 kroner - men kun 69650 ( + 1365 [ allerede indsamlet] ) - det giver dog stadige kun en sum på 71015.

Går man ned til i punkt 3) ( også DASK magazine ) - så ser udregningen sådan ud:

• 3
    Ved beløb mellem: 751.00 Kr. - 3500.00 Kr.
    Belønninger tilbage: 74

3500*74=259000

Er det bare mig der misforstår noget.

Altså, jeg syntes at det ville være lettere at overskue hvis de gjore det sådan her:

WARREN'S GYSERFILM søger 50.000 kroner.

Jeg hedder Michael og jeg vil lave en mester gyserfilm og bla bla bla - jeg skal bruge 50.000 kroner bla bla bla.

Der er 100 beløninger á 500 kroner:

Din beløningen er at du kommer til premier på filmen, og du får samtidige også en DVD når den kommer i handel.

Det er da efter min meningen sådan man skal gøre det, det er sgu da totalt simpelt, og til at forstå - men det er bare min meningen.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)