Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at blive fritids tøj sælger....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Overvejer at blive fritidsforhandler og sælge tøj .... MEN...... hvad med Moms og skat !!

Og er det overhovedet nødvendigt at blive selvstændig ved tøjsalg.

Min tanke går på at opkøbe tøj partier til indkøbspris ( hvor af jeg betaler moms til forhandleren ).

Og så ville jeg vider sælge dette tøj til en udsalgspris. ( evt. ved tøj party´s !! )

Er der noget med at man gerne må sælge for 50.000 kr om året uden at være moms registreret ??

Men skal der betales skat af de 50.000 kr ??

Hvad er fordelen ved at være momsregistreret ???

Lad os nu sige at jeg køber tøj for 25.000 kr ( ud af de 25.000 kr er der betalt moms til sælger ) ... og så sælger jeg tøjet til 51.000 kr i udsalg........ hvad skal jeg så betale i moms og skat ??? ( hvis jeg bliver selvstændig ) ??

Håber at i vil give jer tid til at svare mig.... da jeg VIRKELIG går og overvejer at blive momsregistreret )

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:45
Altså er ikke den største haj inde for dette.

Du skal altid betale skat om du sælger for 100,- eller 50.000,-

Du skal først betale moms når du har tjent over 50.000,- altså 50.001 så skal du betale moms af alt sammen.

Du kan starte med at lade vær og hvis du så tjener over de 50.000 kan du henvende dig til SKAT og fortælle at du har tjent over de 50.000 og du ønsker derfor at betale moms.

Det er det jeg tror. Der kommer nok en rådgiver eller ligne snart og kan svare bedre på det :)

Rasmus

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 20:34
Hej Fritigsælger

Du skal blive momsregistreret hvis du forventer at sælge for mere end kr. 50.000. Der er en masse fordele ved at blive momsregistret, som du kan finde på skat''s hjemmeside.

Angående skat, skal du kun betale skat af dit overskud:

Indkøbspris kr. 25.000 (heraf købsmoms kr. 5000 kr.)

Salgspris kr. 51.000 (heraf salgsmoms kr. 10.200 kr.)

Dækningsbidrag kr. 26.000

- moms kr. 5200 (20% af 26.000 kr. eller forskellen på købsmoms og salgsmoms.)

Resultat før skat 20.800

- skat kr. 8320 kr. (hvis din skatteprocent er 40%)

Resultat efter skat kr. 12.480 kr.

Herefter skal der betales arbejdsmarkedsbidrag på 8%.

Men du skal huske på, at du har et fradrag hver år, som du kan gøre brug af. Dette er meget individuelt, hvad dette beløb lægger på.

Håber det hjalp lidt på forståelsen.

Mvh RS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)