Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ditbrugtmarked – dbm.dk - sælges

Side 4 ud af 8 (77 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1772
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 23:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Big Smile Var ikke for at fornærme ham blot det mit øje lige fangede, mit site er jo også fra 2005 hehe

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:51 | Låst
>>Hans Henrik Lichtenberg Jeg regner med at du mener fortjenesten og ikke omsætningen, når vi snakker udregning af en pris? Høj omsætning er nemt at få, høj indtjeningen er straks svære :)
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 10:58 | Låst
Hej Kim, du har ret :-)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 11:51 | Låst

Lundsby:
Det gør at hvis man vil udvide sitet seriøst, så skal man nok regne med en omskrivning. Hvilket jo nok gør det en del mindre værd.

Helt enig, det virker lidt håbløst at det er lavet i gammeldags ASP, som hen over tid ikke vil give andet end problemer. (Der er iøvrigt problemer med masser af ASP funktionaliteter i IIS7, så det er så småt allerede på vej ud).

Som Lundsby også er inde på tidligere, så kan værdien af et website kan på ingen måde sættes udfra hvad det har kostet at få programmeret/udviklet. Erfaringen viser gang på gang at man oftest kun får 1/10 af den pris man har givet for programmeringen, resten af værdien ligger i hvad man har fået ud af sitet (altså hvad det omsætter for, har af brugere, indhold osv.)

Så det er nok det du skal fokusere på at fremhæve, det kunne sagtens være et interessant site, som der sikkert er mange potentielle købere til herinde, men du skal nok frem med lidt mere detaljer om indtjening, brugere, m.v.  Hvis du ikke vil ud med det åbent her på Amino, kan du jo evt. skrive her i tråden at du gerne vil fremsende yderligere info på PB, hvis du ikke ønsker det i offentligt skue...

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 08:27 | Låst

ditbrugtmarked:

Da jeg ønsker at bruge min tid på mit nye projekt ønsker jeg at sælge Ditbrugtmarked.

Statistik:

System:

• Sitet er programmeret i ASP 3.0
  • Microsoft MsSQL database
  • ServerObjects ASPImage 2.x (generering af thumbnails)
  • W3 JMail v. 4.3 systemmails
  • Persists ASPUpload 3.0 (upload af billeder)

Domæner:

• DBM.dk
  • Ditbrugtmarked.dk
  • Mitbrugtmarked.dk
  • Brugtognyt.dk
  • Facebook.com/www.dbm.dk

Anden info:

Der er ikke ført særskilt regnskab for Ditbrugtmarked, og regnskab er derfor ikke tilgængeligt.

Kontakt:

Kurt Rasmussen

Email: kr@dbm.dk

Yderligere info kun ved henvendelse til kr@dbm.dk

Mvh.

Kurt

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 09:10 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sikke en fed deal ! Men jeg har desværre kun 249.000kr !!! :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 09:32 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

Sikke en fed deal ! Men jeg har desværre kun 249.000kr !!! :-)

Så må du starte en opsparing Wink

Ha' en god weekend.

Mvh.

Kurt

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:04 | Låst

Lundsby:

Prisen for brugte programmeringstimer, er desværre ofte nul.

Hvad den tekniske del angår, så er sitet selvfølgeligt ikke mere værd end det som det indtjener eller kan komme til at tjene.

Altså hvis man gerne vil igang med en her&nu konkurrent til f.eks DBA eller QXL/Trendsales, så er det vel et okay tilbud. Du får kunder, et kørende site med omsætning mm...

Prisen på programmering må vel repræsentere en eller andet form for værdi. Om det er 250.000 kr eller 25.000 kr, det kan jeg af gode grunde ik sige, men der må da ligge lidt værdi der. Dertil kommer at en kundegruppe til en side som denne, er dyr at få skabt, eller tager MEGET lang tid!

Jeg er enig i, at prisen på de 250.000 kr lyder af meget, men der kan jo evt ligge andre faktore til grund, som ik er oplyst i tråden...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:13 | Låst
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Hej Fashion

Jeg synes det er svært at få øje på nogen værdi i programmeringen. Man ville være nødt til at starte forfra på en tidssvarende platform. Da den platform der bruges idag er håbløst forældet, ville det endda være usandsynligt at dele af den kan bruges enten direkte eller som inspiration. Der er simplethen sket for meget de sidste 10 år. Kan godt se det er lidt trist, men sådan er det desværre!

Kunderne, besøgende etc. kan bestemt havde værdi, men det afhænger af hvor mange penge der tjenes på dem, eller om man tror de vil kunne flyttes til et nyt koncept.

Men ingen det hele afhænger af køber, jeg skal ikke kunne udlukke at der findes en for hvilket dbm.dk er en kvart million værd. Men jeg ville tror at for de fleste ville vurderingen nok være noget lavere.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 12:14 | Låst
Gennemsnit 1,4 stjerner givet af 9 person

Lundsby:
Jeg synes det er svært at få øje på nogen værdi i programmeringen.

Hvis man ikke selv har noget at prale med, er det jo fristende at kritisere andre. Dit lille koncept er jo aldeles ubrugeligt og har absolut ingen værdi, men det har jeg været for flink til at kommentere. Da du imidlertid bliver ved med at udtale dig om noget du ikke har forstand på, synes jeg lige jeg vil sende bolden retur.

Lundsby:
Men ingen det hele afhænger af køber, jeg skal ikke kunne udlukke at der findes en for hvilket dbm.dk er en kvart million værd. Men jeg ville tror at for de fleste ville vurderingen nok være noget lavere

Du ved jo absolut intet om det, men det skal selvfølgelig ikke afholde dig fra at udtale dig i tide og utide. Synes dog det er en lidt mærkelig måde at fremhæve dit eget mangelfulde produkt på.

Mvh.

Ditbrugtmarked

Side 4 ud af 8 (77 indlæg)