Hej Amino Jeg står i den lykkelige situration at jeg har fået importen af et legetøjs / afstressnings produkt, i Danmark. Produktet er i forvejen godkendt i Frankrig og England samt USA hvorfra det stammer. Jeg har selvfølgelig været inde på sikkerhedsstyrrelsens hjemmeside og læst mig frem til at vi skal have en CE godkendelse. Men kan ikke rigtig finde ud af hvordan det foregår ? Jeg håber nogle kender lidt mere til dette :) Det næste problem er at vi er rimelig "grønne" på legetøjsmarkedet, og derfor ville jeg høre om der er nogen som kender strukturen, indkøbsstrategier osv ? Hvem skal man kontakte ved hhv. BR, Toys 'R' us osv. for at få produkterne på hylderne ?
Jeg håber at der er en venlig sjælsom kan hjælpe os lidt igang :)
Mvh Martin Hogh Trading |
Hej Martin.
Jeg kan ikke fortælle dig noget om godkendelse, men jer selv den lykkelige ejer af en legetøjsbutik.
Hvis det drejer sig om et produkt i den seriøse klasse, som du kunne forestille dig butikker som den hedengangne KREA vil have på hylderne, vi jeg foreslå dig følgende:
1. Få udfærdiget noget presentations/salgsmateriale og send ud til legetøjsbutikkerne. Har du mulighed for selv at køre rundt og vise det frem, vil det være endnu bedre
2. Sørg for at få oprettet en hjemmeside, hvor detail forretningerne kan se produktet
3. Deltag i salgsmesser: der er Formland i Herning og Formex i Stockholm
Hilsen
Annette
Leg Godt