Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du få hjælp til finansiering af dit projekt?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Nibe (Aalborg)
Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Jeg vil opfordre alle iværksættere og vækst-personer, der bor lidt udenfor de største byer, til at følge lidt med i, hvad der sker i jeres lokale LAG-aktionsgruppe.

LAG-aktionsgrupperne er foreninger, som arbejder for at skabe udvikling i landdistrikter og fiskeriområder. Den enkelte forening råder over en bevilling, som er sammensat af EU-midler og penge fra en national offentlig myndighed f.eks. et ministerium, region eller en fond.    

LAG-aktionsgrupperne er meget interesseret i erhvervsudviklingsprojekter, der kan være med til at skabe nye arbejdspladser. Såfremt LAG-gruppen går ind i et projekt, er det med 40-50% af de samlede projektudgifter. Der er særlige LAG-grupper der arbejder med projekter indefor firskeri og maritime erhverv.

Jeg har været med til at søge LAG-midler hjem til flere projekter, og det kan bestemt lade sig gøre – også uden at der går EU-projekt-ansøgning i det. Det har jeg nemlig også prøvet nogle gange, og det fandt jeg IKKE sjovt.

Du skal være opmærksom på, at LAG-aktionsgrupperne arbejder med nogle tidsfrister. Der er ansøgningsfrist 3-4 gange om året. 

LAG-aktionsgrupperne har alle en hjemmeside. Du kan finde din lokale aktionsgruppe på denne oversigt : http://www.landdistriktsprogram.dk/lokale_aktionsgrupper.aspx?ID=36659

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)