Jeg benytter luftfragt med UPS igennem en agent, men jeg får nu beskeden at der er problemer med UPS og batterier(LiPo). Dog kan jeg godt få varerne sendt med UPS såfremt jeg i stedet bruger UPS igennem den Kinesiske fabrik (prepaid).
Lithium battterier bliver betragtet som farligt gods i forbindelse med luftfragt, der er tale om IATAs regler som gælder globalt. Din leverandør skide såment bare på alle regler om farligt gods, det er jo afsender der har pligt til at oplyse hvad der er i pakken.
Det er selvfølgelig en meget sandsynlig mulighed, omend det kan også ske, at leverandøren blot har lov at sende batterier med UPS. Jeg ved, at du eksempelvis godt kan sende batterier med kurérselskaber, hvis du blot har udfyldt et authority letter.
Naturligvis vil farligt gods altid være farligt gods og skal behandles som sådan.
. Jeg ved, at du eksempelvis godt kan sende batterier med kurérselskaber, hvis du blot har udfyldt et authority letter.
Naturligvis vil farligt gods altid være farligt gods og skal behandles som sådan.
Lige netop farligt gods er farligt gods uanset hvem der transportere det. Kurerfirmaerne har altså ikke nogen specialle regler. Hvornår og hvad der er farligt gods kan ses i IATAs guide og den bestemmelser gælder alle der sender luftfragt.