Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæftelse ved ulykke i forbindelse med event holdt af forening?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er medlem af en frivillig forening, som overvejer at holde et event, men inden vi sætter det i værk, skal vi lige have styr på det juridiske. 

Vi har snakket om at holde et å-cruise i baderinge i Odense, der er altså her ikke tale om et ræs, men bare et cruise. Hvis vi i forvejen meddeler at foregår på eget ansvar, kan det så få konsekvenser for foreningen hvis en eventuel drukneulykke ect. skulle finde sted? Kan vi komme til at hæfte for noget, og er der andet vi skal tage med i overvejelserne? 

På forhånd tak :) 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:15

Lasse Madsen:

Hej Amino, 

Jeg er medlem af en frivillig forening, som overvejer at holde et event, men inden vi sætter det i værk, skal vi lige have styr på det juridiske. 

Vi har snakket om at holde et å-cruise i baderinge i Odense, der er altså her ikke tale om et ræs, men bare et cruise. Hvis vi i forvejen meddeler at foregår på eget ansvar, kan det så få konsekvenser for foreningen hvis en eventuel drukneulykke ect. skulle finde sted? Kan vi komme til at hæfte for noget, og er der andet vi skal tage med i overvejelserne? 

På forhånd tak :) 

Ring til jeres forsikringsselskab, det kan blive en dyr løsning hvis i ikke har baglandet i orden

Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:48

Jeg har snakket med en jurist omkring event "å-cruise" for at høre om vi kunne blive stillet til ansvar for en evt. drukneulykke. 

Hun siger at vi IKKE kan blive stillet til ansvar for en ulykke da folk som deltager accepterer risikoen ved at deltage i et "å-løb". Hvis vi skal være helt på den sikre side skal vi også: 
- Have min. en ædru opsynsmand
- Have et skilt med teksten: "Deltagelse i arrangement på eget ansvar"

Med mindre vi kaster en i åen, eller holder deres hoved under vand, skulle vi ikke kunne blive stillet til ansvar som forening.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)