Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investors søges. Konceptet: mobilt IP (gratis mobiltelefoni)

Side 6 ud af 7 (63 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror at der er tale om en slags Riskær: Typen der får ideer, og når de økonomiske realiteter slår hårdt, så vælger ikke at overholder alle regler, med det formål at komme i mål.

Det er godt, at IPE''s fiasko kommer i nyhederne, så man kan lære af det. Men man skal ikke tro, at alle fejlslagne investeringer ender med at
iværksætteren sigtes for bedrageri. Normalt påføres investoren et tab,
uden at der er begået lovbrud. Man skal tænke sig om, og altid huske, at det er kontrakten, der er afgørende, og at kontrakten aldrig vil kunne tage hensyn til alt.

Når en investor og en iværksætter skal finde sammen, så skal de enten kende hinanden rigtigt godt, eller også skal iværksætteren køre helt rene linier hele vejen igennem. Der skal være total transparens for investoren mht. hvordan firmaet køres og hvad mulighederne er. Man skal kunne stole på hinanden, også efter der er sat en underskrift på en kontrakt.

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 21:50
Det er jo tilsyneladende ham selv der har lavet prospektet, for det er vel umuligt at oprette et selskab hos selskabsstyrelsen med falske navne eller sågar cpr. numre.

Så hvis fjolset har fusket med prospektet, kan han så sigtes for dokumentfalsk eller er det bedrageri?

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 02:10
Dato: 28-04-2007 22:51:05
Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen
Jeg skumler stadig over dit projekt...
Men venter og ser hvad der sker :)

Mine andre spørgsmål bliver jo nok osse besvaret med tiden.

Jeg skumler stadig.. :)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:54

(Hvad sagde jeg? :P)

Jeg kunne godt tænke mig at se de materialler han sendte, nogen der har fået det som kan lokkes til at sende det?
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 10:13
Hej Mikkel.

En af mine bekendte fik som sagt tilsendt prospektet. Jeg læste det faktisk og syntes egentlig at det umiddelbart var ganske professionelt. Der var mega mange sider. Jeg kan da spørge ham om han stadig har det hvis du er interesseret?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:12
Dato: 11-05-2007 10:13:28 Forfatter: Rasmus Nørgaard
Hej Mikkel.

En af mine bekendte fik som sagt tilsendt prospektet. Jeg læste det faktisk og syntes egentlig at det umiddelbart var ganske professionelt. Der var mega mange sider. Jeg kan da spørge ham om han stadig har det hvis du er interesseret?

Hmm... sådan ser man forskelligt på tingene... Jeg fik også prospekt og forretningsplan tilsendt, og tabte hurtigt interessen, da forretningsplanen var noget tynd, og prospektet på forsiden lagde op til tegnelse af 200.000 anparter af nominelt 25.000 kr. Det giver altså en anpartskapital på 5.000.000.000 kr. Jeg lagde det hele til side, og fandt først interessen til at læse i materialet, da jeg i går læste om iværksætterens forsvinden.

I materialet er alting beskrevet meget kort, og jeg synes ikke, at det er sat op på en professionel måde.

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 16:16
Hej Martin.

Nu bliver det her da rigtigt interessant. De tal du nævner stemmer overhovedet ikke overens med de tal jeg læste. Så noget kunne tyde på at der er sendt forskellige prospekter. Så falder mit professionelle indtryk jo ligesom til jorden. Jeg er bare glad for at min bekendte ikke fik investeret i projektet.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:42
Ja, man skal sgu passe på med, hvor man investerer sine penge. Desværre er alle svindlerne med til at gøre det endnu sværere for de ærlige iværksættere.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:35
Rasmus, det må du meget gerne. Intresserer mig nemlig en del for sikkerhed, herunder også social enginering som det her er en del af så det vil jeg rigtig gerne hvis du kan. Evt mail mig må mail@mc-solutions.dk så kan vi lige aftale hvordan og hvorledes?
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 12:45
Hej Mikkel.

Jeg forsøger lige at skaffe dokumenterne til dig.

Side 6 ud af 7 (63 indlæg)