I tager betaling og på Fon er det gratis om man er medlem eller ej... JA, men deres net er ikke total dækkende og kan ikke bruges til rigtigt mobilt IP telefoni Hvad er en stor by? Kbh Odense Årshus Du får stadig et problem for når du går ryger signalet fra den AP du lige var logget på... så skal den logge på en ny igen... Så samtalen er afbrudt i måske 30sek også skal man ringe op igen Samtalen vil ikke blive afbrudt.. Har intet imod at besvare spørgsmål, men må indrømme at jeg begynder at mistænke dig for at arbejde for fon eller et stort dansk teleselskab. Hvis du ikke gør må, du da indrømme det er lidt naivt af dig, at tro at vi ikke har tænkt på alle disse spørgsmål. Kan godt være vi er et nyt selskab, men der er blevet arbejdet på dette i næsten 1 år. Så vi har været alle tænkelige ting igennem, og er sikker på du ikke kan finde noget nyt, jeg ikke kan svare på. Det virker bare som om du på forhånd er meget negativt indstillet. Fint nok så lad alle os andre nyde det. |
Investors søges. Konceptet: mobilt IP (gratis mobiltelefoni)
Det er ikke negativt men virker måske sådan men vil bare have alt det info jeg kan få så jeg ved hvad jeres netværk kan bruges til. For har fået nogle ideer nu som bruges via jeres net... Men vil osse gerne kunne rådgive mine kunder om hvad de kan bruge hvis de eks. er i kbh og skal arbejde... Eller hvis nogen fra udlandet kommer på besøg i kbh og vil bruge deres "hjemme nr" via ip-telefoni... Jeg glæder mig til at se jeres system i luften... og jeg vil ikke stille dig flerer spørgsmål *selvom jeg har nogle endnu* men venter til jeg får prøvet jeres system engang jeg kommer til Århus, Odense eller København... :) Men glæder mig mest til at prøve jeres telefon om 1½år og at kunne gå fra sted til sted uden at samtalen bliver afbrudt... |
|
- 2 mio. kr. er ikke meget når man skal forsyne 5000 brugere med gratis internet. Det svarer til at man kan producere hardware og sende det til folk for 40,- kr. per styk. Det kan jo næsten ikke engang betale for support af disse. - Minimumskravene for, at det kan kaldes mobilt, er: Samtalen må ikke afbrydes mens man går fra Rådhuspladsen til Kongens Nytorv, samt at man kan sende og modtage SMS'er. - Wifi telefoner har det med at miste energi fra batteriet meget hurtigt - Wifi er ikke bil-egnet, så glem alt om at få det til at virke i en bil der kører på motorvejen - Wifi er absolut ikke tog-egnet. Togene fra København til Jylland kører over 175km/t... - Wifi er ikke altid lige nemt at få til at spille 100% perfekt, når der er mange sendere sammen, og når der bruges meget forskelligt udstyr - Lydkvaliteten kan aldrig blive lige så god på tilfældige wifi access points som den er på alm. mobiltelefoner, da de ikke har styr på pakketab og lign. Den eneste måde de kan undgå pakketab på, er at lave forsinkelse på lyden, og det er heller ikke godt. - 200,- / måned er meget dyrt. Det svarer til 15 minutters tale dagligt i gennemsnit med Telmore. Hvis man taler mere, så har man måske også behov for en løsning af højere kvalitet, dvs. lavere strømforbrug, større dækning, bedre dækning i biler, seamless håndtering af skift af basestation. - IPE baserer systemet på, at man skal bruge en bestemt telefon, og såvidt jeg kan se, bruger denne Windows mobile. Det betyder at man ikke kan få den telefon man gerne vil have, samt at man skal investere et par tusinde i en ny telefon. - Jeg er professionel bruger af mobiltelefoni, og har ikke anden personlig telefon på arbejdet end mobiltelefonen. Jeg bruger den til stort set alt. Jeg har de sidste 3 måneder brugt 550,- kr. på mobilsamtaler, dvs. mindre end hvad det ville have kostet hos ipecom.dk Så en hurtig sammenligning med telmore's mobiltelefoni: - Telmore er billigere for prisfølsomme kunder (IPE koster 2000+12*200=4400 for det første år) - Telmore har bedre dækning - Telmore kan bruges rigtigt mobilt, i tog og på motorvej - Telmore har fuld support for SMS, MMS og andet sjov. Da man må antage, at ipecom.dk folkene har lavet den samme udregning, kan jeg konkludere, at al den snak om at "overtage det danske mobilmarked" osv., er ren marketing, at deres langsigtede mål ikke er telefoni, og at værdien i selskabet opbygges ved at man laver et dækkende wifi netværk, samt de andre tjenester der måtte kunne blive solgt via dette. Det betyder også, at udmeldingen om, at værdien er 55 mio. kr. til september skal håndteres ekstremt forsigtigt, og jeg er imponeret over, at de tør melde den slags ud i et forum her - jeg kunne godt forestille mig en eller anden form for juridisk efterspil når man i et offentligt tilgængeligt forum på den måde annoncerer anpartssalg, uanset hvad de måtte mene om "netværk" og "netværkets netværk". Til gengæld er det vigtigt at huske, at en nystartet virksomhed skal have en plan - men de skal ikke udmelde planen til offentligheden, og planen laves om så snart markedet ændrer sig. Det, der lige nu er ipecom's mål, er at skabe en virksomhed, der gør det muligt at udnytte forretningsmuligheder i fremtiden. Og de er godt på vej - men forvent ikke at se ipecom wifi sendere langs motorvejen over Fyn. |
2 mio. kr. er ikke meget når man skal forsyne 5000 brugere med gratis internet. Det svarer til at man kan producere hardware og sende det til folk for 40,- kr. per styk. De 2.000.000 er ikke til de 5000 kunder de 2.000.000 dækker driften dor de næste 6 mnd, hvor der her kommere mere kapital. 2 cirfret million beløb, det er dette beløb der skal forsyne de 5000 Minimumskravene for, at det kan kaldes mobilt, er: Samtalen må ikke afbrydes mens man går fra Rådhuspladsen til Kongens Nytorv, samt at man kan sende og modtage SMS''er. Samtalen vil ikke blive afbrudt på en gå tir fra Rådhuspladsen til Kongens Nytorv. Ang SMS er det op til folk selv at bruge software der har de funktioner de ønsker. Vi stiller blot nettet til rådighed. Wifi telefoner har det med at miste energi fra batteriet meget hurtigt - Wifi er ikke bil-egnet, så glem alt om at få det til at virke i en bil der kører på motorvejen - Wifi er ikke altid lige nemt at få til at spille 100% perfekt, når der er mange sendere sammen, og når der bruges meget forskelligt udstyr Er enig i at wi-fi telefoner godt kan forbedres, det er blandt andet også derfor vi er i gang med at lave vores egen. Nej vores net kommer ikke til at kunne bruges i bil. Dette er heller ikke meningen, vi vil kun være i europas største byer. Ang drift, har vi meget prof. folk på der tager sig af driften, og kan give garanti på at alt kommer til at spille Lydkvaliteten kan aldrig blive lige så god Det er klart der er en forskel i lyden, men det er der også i prisen. 200,- / måned er meget dyrt. Det svarer til 15 minutters tale dagligt i gennemsnit med Telmore Meget muligt, men hos os for du fri adgang til nettet med både mobil og pc, og du for det i hele kbh. dette er simpel matematik og lige gyldig hvordan du regner det er det en halvering. IPE baserer systemet på, at man skal bruge en bestemt telefon NEJ dette er ikke korrekt, du kan bruge en hvilken som helst tlf, så længe den har indbygget wi-fi hvilket rigtig mange nye modeller har, og alle modeller i fremtiden vil have. Jeg har de sidste 3 måneder brugt 550,- kr. på mobilsamtaler Ja, men så har du også en Internet regning på siden. ! det vil du ikke have med IPE Telmore er billigere for prisfølsomme kunder (IPE koster 2000+12*200=4400 for det første år) - Telmore har bedre dækning - Telmore kan bruges rigtigt mobilt, i tog og på motorvej - Telmore har fuld support for SMS, MMS og andet sjov. Dit regne stykke passer ikke, de 2000 som jeg går ud fra er til mobil er ikke en udgift til os, og det vil langt fra være alle der skal købe ny mobil. JA de har bedre dækning.... Og det betaler du for !! Ja de har support, men de er også et teleselskab, det er vi ikke, vi stiller bare nettet til rådighed. Til gengæld er det vigtigt at huske, at en nystartet virksomhed skal have en plan - men de skal ikke udmelde planen til offentligheden, Det har vi skam heller ikke gjort, vi har blot startet her for at finde penge til at komme i gang. Det er vi nu og mener absolut ikke der er blevet lagt nogen forretningsplan på nettet. forvent ikke at se ipecom wifi sendere langs motorvejen over Fyn. Det er absolut heller ikke vores mål.. Bortset fra det er jeg da glad for den support og opbakning vi for fra vores amino venner. !!! < |
Men venter og ser hvad der sker :) Mine andre spørgsmål bliver jo nok osse besvaret med tiden. |
- Jeg har en wifi-enabled telefon, som ikke kører Microsoft operativsystem, men som har kostet over 4000 kr. Den kan absolut ikke nå at tilslutte sig nye wifi basestationer på en cykeltur ned gennem strøget, så uanset hvad, vil den miste forbindelsen undervejs. Programmer, der installeres på telefonen, kan ikke få lov til at ændre den måde, den tilslutter sig wifi hotspots på. Det passer ikke helt sammen med dit argument om, at eneste krav til telefonen er, at den har wifi. - Jeg har mere end 10Mbps internet derhjemme, og downloader nemt megabytes per sekund. Hvis du mener, at du kan levere 10Mbps internet til mit hjem i høj kvalitet for 200,- kr., så handler jeres forretning om noget helt andet. Hvis du ikke mener, at du kan, så vil I jo være uinteressant som internet leverandør, og så skal man alligevel have internet ved siden af jeres abonnement. - Fuld dækning i bil, tog, uden for søerne i København osv. er altså en forudsætning for at erobre mobilmarkedet, som I skriver at I vil. Hvis I kun dækker der, hvor der er under 300 meter til nærmeste bygning, så har I tabt på forhånd. Medmindre det her altså drejer sig om wifi og ikke om telefoni. - Din kommentar om, at "Ang SMS er det op til folk selv at bruge software bla bla bla" er en total fraskrivelse af jeres ansvar, der følger med, når I vil erobre det danske mobilmarked. - Med din kommentar om, at "Det er klart der er en forskel i lyden, men det er der også i prisen" har du stort set udelukket alle professionelle brugere, og alle dem, der ikke er prisfølsomme. - Med din erkendelse af, at man skal have en wifi-telefon, har du stort set udelukket alle dem, der ikke taler uhyggeligt meget og er prisfølsomme. - Dit første indlæg startede med "gratis mobiltelefoni", men jeres prisliste siger 200/måned. Det lyder mere som flatrate mobiltelefoni end som gratis mobiltelefoni. Flatrate mobiltelefoni er en MEGET gammel opfindelse, især i andre lande. Jeg kan ikke konkludere andet, end at mobiltelefoni ikke er jeres primære forretningsmodel, men at I satser på at skabe værdi ved at opbygge et wifi netværk. Dit sidste indlæg synes at bekræfte dette. Personligt tror jeg ikke at der er økonomi i, kun at eje et wifi-netværk, så mit gæt er, at jeres forretningsmodel på længere sigt må være noget i retning af, at bliver opkøbt af Google eller et andet selskab, der kan bruge netværket i synergi med anden forretning - eller selv at tilbyde ekstra services. Jeg håber, at det lykkes for jer, da jeg selv kan få glæde af det. Jeg vil kraftigt anbefale jer at gennemtænke jeres udmeldinger til offentligheden, som Amino trods alt er, inden I melder noget ud. Det er ikke så svært: Sæt jer sammen i et mødelokale i et par timer og gør jer det klart, hvad I melder ud i hvilken retning, og skriv det ned, så I ikke kommer galt afsted. Hvis det var jeres mening at sikre jer et omdømme som fremtidens telefonselskab, så er den hermed faldet til jorden, og det er jo næsten synd. |
Udtalelserne om at konkurrere med mobil telefonen vha. et wifi netværk er noget vås. Sorry to say og velkommen til Amino her siger vi sandheden som den er :) Fortsat god Søndag. Mikkel |
http://nyhederne.tv2.dk/it/index.php/id-39310.html?forside mvh Carsten |
Ja, det kan man jo frygte. Jeg mener at den kære direktør tidligere har meldt ud at 11 investorer havde meldt sig på banen, vist nok igennem amino. Jeg har faktisk set deres prospekt hos en bekendt (han har heldigvis ikke investeret). Meget professionelt prospekt, men det må der jo også være fusket med? |