Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp med temaet iværksætteri på handelsskolen!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg har fået til opgave i skolen at oprette en handelsvirksomhed, hvor jeg frit vælger både branche og produkt/produkter. Den eneste regel der er pålagt, er at jeg køber og sælger i Danmark.

Det jeg søger er en kreativ idé om hvad jeg skal sælge, alle idéer er velkommen! :)

Tak, på forhånd.. Og håber i bæger over med et indlæg der går lidt ud over tema..

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 12:34

Ville vælge et produkt, som sendes direkte fra leverandør til kunden. Det skal være et produkt der ikke er tungt, eller volume krævende.

Du kunne f.eks. tage speciel sko(en eller anden slags) du finder en leverandør i Tyskland, får dem til at sende varerne til postdanmark, som hjælper med told og lign. dette gør dog at din bruttoavance bliver lavere, men du skal ikke betale omkostninger til pakkefolk, eller avancerede kontorfolk, da du betaler dette til Postdk. idéen i det er du ikke hænger på feriepenge, forsikringer og lign.

Din fornemste opgave er så at vælge din kundekreds, det klogeste her ville så være at sælge til grossistledet i dk. det kan være skobutikker, terapeuter, byggemarkeder eller lign. alt efter hvilke sko du vil tage hjem.

Din opstart omkostninger vil faktisk kun være udgiften til at finde en leverandør(evt. over nettet), besøge dem og få en god pris, snakke med post dk. Samt markedsføringen af dine produkter, hvilket du kunne klarer ved selv at køre og sælge i starten, tag f.eks. nogle store kunder som bruger mange sko. eks. hvis du vil sælge sikkerhedssko, kontakter du selv vestas vindmøller eller lign. storkunde og håber du kan lave en aftale med dem, derefter kontakter du deres leverandør og sælger ham kontrakten mod han leverer dine sko til vestas og sælger dem til hans andre kunder.

Dette var et eks. på hvordan du kan lave det :-)

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 12:35

Ville vælge et produkt, som sendes direkte fra leverandør til kunden. Det skal være et produkt der ikke er tungt, eller volume krævende.

Du kunne f.eks. tage speciel sko(en eller anden slags) du finder en leverandør i Tyskland, får dem til at sende varerne til postdanmark, som hjælper med told og lign. dette gør dog at din bruttoavance bliver lavere, men du skal ikke betale omkostninger til pakkefolk, eller avancerede kontorfolk, da du betaler dette til Postdk. idéen i det er du ikke hænger på feriepenge, forsikringer og lign.

Din fornemste opgave er så at vælge din kundekreds, det klogeste her ville så være at sælge til grossistledet i dk. det kan være skobutikker, terapeuter, byggemarkeder eller lign. alt efter hvilke sko du vil tage hjem.

Din opstart omkostninger vil faktisk kun være udgiften til at finde en leverandør(evt. over nettet), besøge dem og få en god pris, snakke med post dk. Samt markedsføringen af dine produkter, hvilket du kunne klarer ved selv at køre og sælge i starten, tag f.eks. nogle store kunder som bruger mange sko. eks. hvis du vil sælge sikkerhedssko, kontakter du selv vestas vindmøller eller lign. storkunde og håber du kan lave en aftale med dem, derefter kontakter du deres leverandør og sælger ham kontrakten mod han leverer dine sko til vestas og sælger dem til hans andre kunder.

Dette var et eks. på hvordan du kan lave det :-)

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 12:43
Da der ikke er told og lign. på varer indenfor EU skal du se bort fra dette :) Din leverandør i EU sender blot dine varer direkte til kunden.
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 19:51

Nu ved jeg ikke hvor langt du er i dit handelsskoleforløb, men hvis du har haft erhvervscase, hvorfor så ikke bare bruge nogle af dem - på den rigtige måde.

Eks. har jeg haft om underbuksefirmaet JBS, der var udfordringer med at markedsfører sig, have et stabilt salg og komme udenlands. Der har du allerede en plan for din virksomhed, så kan du selv vælge.

Hvis du blot skal vælge et produkt, hvorfor så ikke starte op med noget internet webshop? Der ligger jo en masse udfordringer, hvis det er det du mangler.

Men hvis du skal starte noget nyt op, så kunne du f.eks. starte en servicevirksomhed op måske noget med spedition ? Hvor du måske ordnede alt papirnusseriet for importvirksomheder.

Men hvis fantasien ikke sætter grænser, så er det jo svært ;)

Håber det hjalp.

Tilmeldt 5. May 11
Skrevet kl. 19:58

Mange tak, det lyder rigtigt fornuftigt. Havde tænkt lidt af samme vej, men ikke med de små genveje du giver udtryk for at kunne.. Tak :-)

Tilmeldt 5. May 11
Skrevet kl. 19:59

og med du, mener jeg self. jer alle ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)