Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indkøb, moms osv

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har som mange andre startet et enkeltmandsfirma som fotograf.
Jeg burde nok få fat i en revisor/bogholder , for alt der med moms og skat er ikke lige min stærkeste side.
Så i håb om jeg kan forstå bare en lille smule af det, ville jeg høre om hjælp her inde.
Jeg til at indkøbe udstyr. Deriblandt et kamera samt andet udstyr til ca.45000.
Jeg ligger også egen hvidplade bil til, da jeg kommer til at køre rigtig meget. Ca 2000km om ugen +- dette laver jeg kørebog på naturligvis.

hvordan skal dette regenskab sættet op på den nemmeste måde når jeg inberette det til skat?
Hvordan indkøber jeg udstyret til firmaet(100% erhvervs brug)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57

Hej.

Mit råd...køb lidt assistance udefra.

MvH

Peter

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:23

Hej Datchi,

Ved køb af udstyr til 45.000 kr., så kommer du ikke uden om, at du rent skattemæssigt skal afskrive på dit udstyr henover de kommende år. Du kan afskrive 25% af værdien pr. år.

Ja, du skal sørge for, at din kørebog opfylder gældende regler. Husk, at når du kører mere end 20.000 km om året, så skal du have fat på både den høje og den lave sats.

Enig med Peter. Det vil være en god idé at købe lidt assistance hos en bogholder eller revisor. Det behøver ikke at koste alverden, og der er uden tvivl mulighed for ekstra fradrag, som du ikke lige selv har gennemskuet.

Du bør også have fokus på multimediebeskatningen, og om der kunne være nogle fiduser du kune udnytte der.

Jeg har i forvejen to fotografer som kunder, og de er begge blevet overrasket over hvor meget vi kunne finde, som de kunne trække fra.

Afhængigt af hvilken fotograf du er, og hvor langt du rejser i forbindelse med arbejdet kunne det være aktuelt med diæter og rejsegodtgørelse, udover kørselsgodtgørelse.

Du vil uden tvivl kunne opnå en fordel i at tage kontakt til en bogholder eller revisor.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)