Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af butiksnavn???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa:)

Jeg og en veninde er helt i startfasen med henblik på at åbne en børnetøjsforretning:) Nu er det så vi snakkker lidt om navnet, til forretningen. Er der nogle sider på nettet hvor man kan se hvilke navne der er taget, eller evt få inspiration til et butiksnavn?

Ved godt man bare kan skrive et navn på de gule sider også se om der kommer noget frem.

På forhånd tak - Sara Balleby

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:32
Det er svært og lige finde et navn. Jeg synes man blot skal starte på din forretningsplan og alt dette. Navnet er selvfølgelig vigtigt, men hvis man venter på at man har et navn før man går i gang, kan der går lang lang tid før man starter..

Derfor tænkt lidt på det i ny og næ og skriv dem ned, kan være i kan sammesætte 2 navne i har fundet, så det bliver et super navn :)

Rasmus

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:00
Dandomain har en udmærket funktion, hvor man kan se, om der er nogen, der har købt domænet med ens firmanavn. Det betyder ikke nødvendigvis, at nogen har et firma med det navn, men I skal jo bruge navnet til jeres hjemmeside, så det er bedst, hvis det ikke er taget. Tænker I internationalt skal .com navnet også være ledigt.

Som en ekstra sikkerhed: søg med navnet på Google. Hvis der heller ikke dukker noget op der, så vil jeg regne det for ekstremt usandsynligt at der er et firma med samme navn et andet sted.

I øvrigt mener jeg, at navnet er ekstremt vigtigt. Et godt navn kan afspejle firmaets forretningskoncept og er det vigtigste enkeltelement i markedsføringen. Hvorfor bruger I ikke jeres efternavne - hvis man hører om en butik, der hedder noget med Balleby, så kan man da ikke lade være med at smile, og det er da også helt sikkert, at man husker navnet (ellers skal ens børn nok minde en om det). Hvis I samtidig er søde og venlige mod jeres kunder, hvad jeg er sikker på, I er, og hvis butikken har en god beliggenhed, så er den da hjemme.

Kristian

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 23:38
www.cvr.dk kan du søge på alle firmanavne, så kan du jo se om der er noget der minder for meget om dit navn.
Men hvis I kun er i startfasen, så lad være med at bruge for megen energi på navn og design til i har fundet ud af hvad jeres koncept skal være og hvad der skal gøre jeres butik til noget særligt i forhold til jeres konkurrenter. Når i har lavet en lille forretningsplan kan I lettere finde et navn der understøtter konceptet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)