Når man kommer op og der er meget konkurrence kan det vel godt være en marginal faktor, men folk som stryger direkte efter disse kompetitive ord vil finde ud af de smider mange penge ud af vinduet på SEO.. De kunne istedet have gået efter et long-tail søgeord, og så havde serverplaceringen ikke spillet en afgørende rolle så længe den er hurtig og stabil. |
Jeg giver Thomas helt ret.
Jeg bliver hosted i england, og har massere af sider på tysk og svensk, bare for at tage et eksempel, her har jeg overhovedet ikke oplevet nogle problemer. Jeg har så også lavet et ordenlig stykke SEO arbejde fra start af. Igen JA det ville gøre en forskel hvis der er utrolig meget konkurrence, og hvis alle konkurrenter havde samme SEO tilgang som du selv har. men sandheden er, at der er de grundlægende SEO principper man følger, men derudover har man hver især sine egne små optimeringer, jeg har hvertfald.
Det passer altså heller ikke at man skal bruge alle SEO "ticks" på en side. det er en god ide, og skader selvsigende ikke, men hvorfor bruge tid på at lave en fuldstændig optimering hvis man kunne nøjes med halvdelen og stadig ligge nr et?`det kommer an på nichen, man kan ikke genneralisere SEO, eller jo det kan man jo selvfølgelig, også alligevel ikke.