Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af pensionist

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber, dette er rette sted, har ikke skrevet indlæg herinde før, men vil nu prøve:

Jeg har et lille enkeltmandsfirma, hvor jeg laver smykker, som jeg dels sælger på min netside, dels sælger engros til forretninger. Jeg er ikke selv særlig god til det med at sælge engros, og det kniber også med tiden til det.

Jeg har nu fået kontakt til en pige, som p.g.a. alvorlig sygdom søger førtidspension, men som gerne vil arbejde de 200 timer om året, der er tilladt - hun kender noget til branchen, og vil gerne forsøge sig som sælger for mig, på ren provisionsbasis

Hvordan forholder jeg mig, er der nogle af jer, der har gode råd - jeg ser frem til at høre fra jer.

VH Susanne Jakobsen

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:28
Er der slet ikke nogle af jer, der har ideer eller forslag til mig?

Jeg spekulerer lidt på, om hun kan skrive fakturaer ud til mig, så vi kan klare det ad den vej - men vil det være lovligt for hende som pensionist, og hvordan beviser man, at hun holder sig inden for de 200 timers arbejde?

Jeg håber virkelig på lidt respons  - jeg kan jo se, at der er mange kompetente mennesker, med svar på rigtig mange spørgsmål..

Venlig hilsen

Susanne Jakobsen

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:43
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:42
Hun kan umiddelbart ikke udskrive fakturaer til dig som sådan i og med at hun næppe vil få status som selvstændigt erhvervsdrivende. Ud fra det du skriver vil hun få status som provisionslønnet lønmodtager hos dig. Har hun ikke fast arbejdstid o.l. kan I måske komme igennem med at det er B-indkomst hvorved du undgår at skulle indeholde A-skat, betale feriepenge m.v.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)