Jeg læser til serviceøkonom på
Lyngby uddannelsescenter og er i den forbindelse i gang med at skrive min
hovedopgave. I min hovedopgave har jeg valgt at undersøge hvorvidt der er et
marked for en Frozen Yoghurt is-butik i Storkøbenhavn. Hvis du bor i Storkøbenhavn håber jeg derfor at du vil bruge 5 min af
din tid på at besvare dette spørgeskema.
Frozen Yoghurt er en flydende
base som man hælder på soft ice maskiner og tilsætter den ønskede smag i
form af koncentreret frugt eller f.eks chokolade.
Det færdige produkt er mindre sødt end vanlig soft ice og indeholder
væsentligt mindre fedt, da det er lavet på sødmælk tilsat yoghurt,
hvilket giver en herlig frisk smag der sammen med den friske frugt
topping giver en fantastisk smagsoplevelse.
Men mit svar er : JA. Der er klart et marked for at sælge frozen yoghurt i kbh. Det er et glimrende pródukt og jeg kan ikke se hvorfor det ikke kan sælges i en storby med en vis masse.
Der har allerede været en frozen yoghurt butik i Elmegade der hed Rubber Duck, men de er lukket ned igen....
Derudover er der In a Cup som ligger i et center uden for KBH, men jeg ved ikke hvor godt det får for dem. Da jeg prøvede deres Frozen Yoghurt var den nemlig meget sur...
Der har allerede været en frozen yoghurt butik i Elmegade der hed Rubber Duck, men de er lukket ned igen....
Ja, jeg fik googlet lidt efterfølgende, og læste lidt om den butik. Har haft kontakt til ejeren/ butikslederen for Rubber Duck for at vide, hvordan det kan være den blev lukket?
Men det koncept jeg ville lave ville være det samme som In a Cup og ikke Rubber Duck. Rubber Duck var vist mere eller mindre bare en normal isbar med en relativ dårlig placering. In a Cup har deres eget selfservice system hvor man selv tapper isen fra ismaskiner.
Mitt firma har vurdert denne forretningsideen for Oslo en stund. Kanskje vi burde ta en prat sammen? Send meg gjerne en epost på hei@kennethdreyer.no, så kan vi jo utveksle litt erfaringer!