Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.dk og .com .. Nødvendigt med begge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København / Barcelona
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer. 

Jeg står og skal til at starte en webshop og selvfølgelig undersøgt om det domænenavn jeg gerne vil have er ledigt.

Både .dk og .com er ledigt,  og siden jeg har planer om at sælge til Norden (måske EU) vil jeg vælge .com.

Mit spørgsmål er så om det vil have nogen form for positiv effekt for min webshop, hvis jeg også købte .dk domænet og fik den til at viderestille til mit .com?

Hvis ja, vil jeg også gerne vide om dette er nemt at ordne?

På forhånd tak 

Thomas Bak Nørresø

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31

Thomas Bak:

Både .dk og .com er ledigt,  og siden jeg har planer om at sælge til Norden (måske EU) vil jeg vælge .com.

Mit spørgsmål er så om det vil have nogen form for positiv effekt for min webshop, hvis jeg også købte .dk domænet og fik den til at viderestille til mit .com?

Hej Thomas,

Det ville jeg helt sikkert gøre, eller resikere du bare en konkurrent køber det. Og det er jo små penge hvad et domæne koster :)

Du kan på MaxiWeb, for det første billigt købe domænerne - og på de sites der blot skal viderestille, kan du bare logge ind i vores kontrolpanel og lave en 301-redirect - videre til dit .com domæne :)

Dbh Jannik

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 18:56

Thomas Bak:

Kan ikke sige om det vil have en positiv effekt for dig. Men det har i hvert fald været positivt for min webshop (tekanden)

Folk får navnet at vide men glemmer om det er dk, com eller noget andet.. Så de prøver DK men opgiver med det samme når det ikke virker. Selv folk som har handlet hos mig flere gange glemte om det var com eller dk og troede siden var væk da den ikke kunne vises på dk.

Så hos mig har det være positivt med .dk også.

Bruger en 301 redirect fra Dk til com

Tilmeldt 4. Jan 11
Skrevet kl. 18:59

Hej Jannik

Tak for det hurtige svar. Kunne klart bruges!

Jeg har lige kigget forbi maxiweb og det ser fornuftigt ud! :-)

Mvh

Thomas Bak 

Tilmeldt 4. Jan 11
Skrevet kl. 19:06

Hej Kim

Tak for svaret.

Et godt eksempel du kommer med.

Ender med jeg køber .dk også. Så kommer de i hvert fald der ind på den ene eller anden måde :-)

Mvh

Thomas Bak

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)