|
Hej Amigos! Jeg vil gerne leje et kontor ell. lign. Hvordan er reglerne mht. betaling af leje - kan jeg trække noget fra?? ![]() |
Regler mht. "husleje"......
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Evt. moms kan trækkes fra direkte hvis du selv er momsregistreret ellers skal du finde et lejemål uden moms. Selve huslejen kan du trække fra direkte som en driftomkostning. |
|
Dvs. at finder jeg en momsreg. udlejer kan ALT trækkes fra?? Øhh......men hvad skal jeg så betale for?? |
|
Du skal selvfølgelig betale for at leje dit lokale! Hvis du finder et lokale der tillægges moms, skal du ved betaling af huslejen betale både huslejen + momsen. Når du laver din momsafregning, bliver de penge du har betalt i moms, trukket fra de penge du skal betale i moms for varesalg. Når du kan trække din husleje fra, betyder det blot at du ikke skal betale skat af de penge du har brugt på lejen. Dette fradrag kommer dig til gode ved din årsafslutning og følgeligt ved skattebetalingen. Venlig hilsen Brian Rasmussen |
|
Ja, jeg ved godt at jeg skal betale almindelig leje.....det bliver nok, desværre, svært at blive fri for ![]() ......ellers lyder det jo meget godt! Tak for hjælpen. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Bliv gratis medlem