Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad laver en "manager" ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Goddag igen..

Jeg skal til at være manager for et band, og det er alt sammen meget fornemt... men hvad laver en manager i det hele taget?
Jeg er klar over at det indebærer noget koncertbooking, og noget kontakt-arbejde osv. men der er vel så meget mere.?!

En egentlig jobbeskrivelse af stillingen har været svær at finde - så jeg sender bolden vidre til aminoerne..

Resumé af emnet:

Jobbeskrivelse for en manager/agent for et band?

Mvh. Christian Olesen

Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:40
En manager laver faktisk stort set alt benarbejdet, som ikke har noget at gøre med at spille instrumenterne og producere musikken.

Opgaverne kan være:

- Hotel booking

- Forhandle aftaler med de afsætningsled, der skal sælge pladen, hvis I producerer på et lille label ellers tager de større labels sig af den opgave.

- Sørge for logistik af turneer, VIP invitationer, billetpriser og alt det der.

- Sørge for at I får sendetid på radioen (igen - med mindre I er på et større label)

- Og ja som du selv siger - være kontaktled til omverden, booke venues i udlandet og så meget andet.

Mvh

Ivan

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 13:27
Hej Christian

Du må enten være en fantastisk sælger... af dig selv... eller kende bandmedlemmerne på forhånd - for hvordan pokker får man sådan et job, uden at vide hvad det indebærer?

Prøv at tage kontakt til Kristoffer Melson fra Glimt. Han har fuldstændig styr på, hvad en manager skal, bør, tror og tænker; og da han tillige er en rigtig flink fyr, så giver han dig sikkert gerne et par gode råd med på vejen. Måske I kan lave noget PR sammen.

Mvh.

René

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)