Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banner reklame - hvordan virker det, hvad får man ud af det?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg skal til at starte en ny hjemmeside op, og havde tænkt lidt i nogle banner. Jeg har læst mig til lidt forskelligt ved de forskellige banner.udbydere, men et er hvad de siger, noget andet er når man så endelig får det. Her er lige et par spørsmål der kunne være meget fornuftige for mig at vide noget om. 

1. Skaber det for meget forvirring ved kunden ved at have banner? (er ulemperne større end fordelene)

2. Er det overhovedet udnødvendigt at få banner, hvor meget får man egentlig ud af det?

3. Hvordan finder jeg de banner jeg syntes skal være på min hjemmeside, og kan jeg overhovedet det?

Håber der er nogle der friske på lige at hjælpe, tak

Mvh RS

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:46
Hejsa
Efter min bedste overbevisning er banner ikke noget man skal satse på. Jeg tror simpelthen ikke det er noget der er penge i, personligt er det flere år siden jeg sidst har klikke på en bannerreklame, hvilket jeg tror er meget generelt.
Hvis det du får tilbud er et banner hvor du bliver betalt pr. klik kan det ikke forsvares på nogen måde. Hvis du derimod betales pr. visning kan det godt være at det skal overvejes.
Jeg har et eksempel (som måske er noget ekstremt) men det drejer sig om et banner (mener endda at det var et topbanner) på en størrer avis' hjemmeside. Der var lidt over 150.000 visninger og lige i omegnen af 145 klik. Så betaling pr. klik er formålsløst, betaling pr. visninger kan måske overvejes.
Jeg tror bedre at det kan betale sig at gå i retning af google adsence.

Men på den anden side er der sikker en eller anden amino der har en overvældende succeshistorie. Så kan du få et lidt mere nuanceret billed af sagen.

Peder

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 14:49
Hej Peder

Tak for dit svar, jeg ved heller ikke så meget om det, og kan se at der er mange virksomheder som ikke bruger det mere. Jeg har også kigget på google adsence, måske skulle jeg sætter nogle kræfter ind efter dette istedet. Ja selvfølgelig vil der altid være nogle der taler for bannerreklamer, jeg håber bare det er som virksomhed og ikke en banner udbyder. hehe

Mvh RS

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:58
Hehe, det var da så lidt.
Tja. Det kan godt være at man skal holde tungen lige i munden når man skal lytte til succeshistorier fra udbydere :)
Men sådan er det vel indenfor alle fag...

Peder

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:03
Hej,

Jeg tror du er nødt til at uddybe det det kalder er banner. Tænker du på annoncer fra andre, eller grafiske grafik elementer eller noget helt andet??

// Jesper Skov

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 15:05
Hej Jesper

Det skal jeg hermed gøre. Jeg havde tænkt mig at få en banner op, med nogle hjemmeside som jeg syntes kunne være relevant til netop min hjemmeside. Jeg ved ikke om det er muligt at man kan gøre sådan. Dvs. banner fra andre virksomheder. Håbet dette er svar nok.

Mvh RS

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:10
Jeg vil sige at det afhænger af hvilken side du har. Er dit formål med siden at sælge eller noget i den stil, vil jeg ikke mene det er smart at henvise kunder til konkurrenten.

Er det derimod en personlig side, eller en informativ siden - kan jeg godt se at det kunne hjælpe dine brugere, så længe siderne du linker til er relevante.

// Jesper Skov

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 15:11
Hej igen

Jeg vil selvfølgelig ikke have en banner med konkurrenten, hehe. Har du nogle erfaringer med google adsence?

Jeg skal udelukkende sælge produkter, men havde håbet på at tjene lidt ekstra via bannerreklamer. Men måske er google adsence et bedre forslag så?

Mvh RS

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:19
Dato: 07-03-2007 15:11:22
Forfatter: RS
Hej igen

Jeg vil selvfølgelig ikke have en banner med konkurrenten, hehe. Har du nogle erfaringer med google adsence?

Jeg skal udelukkende sælge produkter, men havde håbet på at tjene lidt ekstra via bannerreklamer. Men måske er google adsence et bedre forslag så?

Mvh RS

Hvis dit mål er et sælge produkter, vil jeg umiddelbart ikke anbefale dig at få google adsense ind på din hjemmeside. Adsense viser annoncer som er relaterede til sidens indhold, og det vil højst sandsynligt betyde at dine konkurrenter vises - hvilket ikke er godt. Vil du dog tjene lidt penge via annoncering, kunne du se på www.adfair.dk og www.mmmedier.dk (hvis du har et stører site), eller www.tradedoubler.com og www.partner-ads.dk (hvis du har et mindre site). Så kan du sælge vælge hvilke annoncer du sætter ind, og måske finder du noget som rammer din målgruppe, uden du selv mister kunder ved det.

Det skal dog lige siges, at jeg selv mener at annoncer og bannere ikke hører sig til på en side/webshop som sælger produkter. Syntes det udstråler noget uprofessionelt, og fortæller nærmest brugeren at i ikke sælger ret meget, eller tjener nok på jeres produkter.

// Jesper Skov

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 15:34
Hej igen

Ja selvfølgelig, det er en ulempe. Men jeg mener at have læst, at det er muligt at angive nogle hjemmeside som Adsense ikke vil tage med i søgningen. Det vil jo være alletiders, så kan jeg skære min største konkurrenter fra. Ved du evt. hvad du får pr. klik, eller er det meget forskelligt? Hvis du har et eksempel på hvorledes det fungere, vil jeg meget gerne høre fra dig. Tak for dit svar :O)

Mvh RS

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)