Hej Amino'er Mens jeg var i bad, fik jeg en strålende ide/opfindelse. Ide'en er opdaget. men den er meget upaktisk. Jeg har fundet et folk ville blive glade for. Jeg ved at man skal patentansøge, hvis man skal have patent på det. Og alt det kræver kloge hoveder, om at skrive et, også koster det masser af penge og gebyer osv. Jeg har læst herinde, hvis alt det skulle finanseres, kan man evt aftale med et firma/producent og lave det der hedder en hemmeligholdelsesaftale. Og derved føres ud i livet. Hemmeligholdelsesaftale, hvordan laver man det? og kan man alligevel stole på det firma. Hvordan skal jeg gøre, patent søgning, firma der vil finansere osv??? Og har i andre alternativ til det hele?
|
Man kan ikke patentere noget der er opfundet/opdaget etc. Dog er der små finesser hvor det kan opnåes på, men tit bliver det bare til en designbeskyttelse. Men for at få info om alt det skal du have fat i advokater/folk der beskæftiger sig med det. Bare søg patent på google, dog skal du gøre op med dig selv om det virkelig kan betale sig. Og hvis du ikke stoler på de advokter, der roder med den slags, Så tror jeg simpelthen bare du skal ligge ideen på hylden. (mener dog også automatisk du er betskyttete ved overgivelse af ide til advokat ) Et patent laves ikke bare lige på nogle måneder, det skal du bare huske på.
Det er en ide til et fysisk produkt ikke?