Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV Pakke søgemaskine

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne godt tænke mig noget feedback på en søgemaskine jeg er ved at udvikle. Jeg vil gerne give brugeren de TV pakker brugeren kan få, udfra de kanaler brugeren gerne vil se.

TV Pakker kan sammensættes på alle mulige forskellige måder så min løsning er blevet sådan her:
- Hovedpakker og tillægspakker kan kobles til en række kanaler.  
- Tillægspakker kan kobles til hovedpakker.

Når brugeren vil finde alle de pakker hvor han kan se Disney Channel + Animal Planet, krydser han det af. Maskinen søger så alle hovedpakker igennem, samt de ekstrapakker der kan tilknyttes. Maskinen giver også så en pris, hvis det kan lade sig gøre. I de tilfælde hvor det ikke kan lade sig gøre, kommer pakke kombinationen stadigvæk frem (men ingen priser).

Vedhæftet er et billede fra administrationen, der kan være det giver et bedre overblik.

Jeg vil gerne have en brainstorm på hvad der mere kunne være brugbart, samt hvordan jeg optimere selve brugergrænsefladen til at søge med. Prøv eventuelt her med kanalerne Animal Planet og Disney Channel.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:18

info side om hver enkle produkt mangles der

der kunne oveni laves tags så der kommer flere ord ind på siden man kan søge på og stave fejl er også vigtigt man kan søge på det , vis de har haft et gammel firma navn kan du også skrive det oveni en historien mere derved mere indhold på siden ,til søgemskinerne.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:27

Hvad med nogle kanallogoer ud for kanalerne for at bløde lidt op på designet. Det virker meget teknisk og svært ved første øjekast. Kan man lave det mere simpelt, eller komme med hjælp til hvordan det skal udfyldes?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:31

Tak begge. Jeg vil forsøge mig med kanallogoer, da det også er den måde TV selskaberne præsentere kanalerne på (bare et pokkers arbejde).

Jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal gøre det mere simpelt. Fungere åben/luk kategorierne ikke meget godt? Når en kanal afkrydses, opdatere den visningsvinduet.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:34

Jeg synes ikke helt jeg kan få noget frem efter en søgning. Ser ud som om der er noget js der fejler.

Menuerne lukker også efter jeg har sat ét flueben. hvis jeg ønsker fler afkrydset i samme kategori skal jeg åbne igen.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:43

Det skulle gerne ende ud i en Ajax-løsning, det var bare en hurtig proof-of-concept løsning. Den post-submitter hver gang du klikker på en checkbox, og bruger cookies via javascript  til at holde styr på hvilke bokse der er åbne/lukket. Sådan her kunne det se ud:

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:48

Nåh, på den måde. Bare den ikke lukker menuen hver gang man klikker på en checkbox. Så bliver der for meget klikken :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:51

Det er ikke hensigten :-). Det kunne måske være en god ide at lave kanalerne som grafik ikoner, der kan klikkes af og på. Så kan der være 3-4 Kanaler på en række, og det burde tage meget af højden. Spørgsmålet er så om det ødelægger overblikket i forhold til den tekst version jeg har nu?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:51
Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:55

Jeg tror også at tekstudgaven, skaber mere overblik, men selvfølgelig suppleret af et grafisk ikon for genkendelighed.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)