Helt blank ny bruger møver sig ind med et spørg.;O) Hvor handler i?? jeg synes det er nærmest umuligt at finde steder at købe tøj, og legetøj som jeg satser på at sælge uden et cvr. på en hjemmeside og på nogle markeder i løbet af sommeren. Men jeg "tør" ikke tage springet(-endnu) og satse på salg for mere en 50.000 kr. før jeg ved om det kan "bære" -Så det giver mig lidt grå hår! Jeg er jo som i kan læse heller ikke vild med at skulle købe 500 af hver enhed, (nærmere 10) men kan man det? er der steder man kan købe en kollektion med få af hver og måske få 100 stk tøj til børn og 100 til voksne?? Og legetøjet -kan man få det UDEN at skulle impoterer en palle eller container fyldt fra kina?? og stadig sælge det til rimelige priser??? Takker ydmygt for at du allerede har læst så langt og evt. vil give mig et par vink så jeg kan komme lidt fra start ;O) |
Hvor handler jeg??
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Jeg må indrømme at jeg ikke har specielt forstand specifikt på indkøb af legetøj, men jeg går da ud fra at der findes en række grisister som også leverer til mindre legetøjsbutikker og hoppyforretninger. Normalt kan man sagtens købe et kolli med f.eks 6 eller 12 stk af en vare. Men selvfølgelig betaler du lidt mere end Bilka som køber 12 europa-paller. Du skal være opmærksom på at hvis du ikke ønsker at momsregistrere dig, så skal du sådan set stadig betale moms for de varer du køber - så det er kun moms af din egen netto-fortjænste som du eller dine kunder sparer. Jeg ville helt klart momsregistrere mig fra starten for hvis du har større udgifter end indtægter det første år, så får du jo sådan set penge tilbage i moms. Fortæl lidt mere om hvad din idee går ud på mere konkret. |
Hej Frederiksen, Velkommen til Amino! Har ikke en bjælde forstand på indkøb af legetøj - men jeg vil alligevel give mit besyv med.. Jeg ville, som Jon også skriver, starte med at moms-registrere mig.. Det er en klar fordel, også selvom du ikke nødvendigvis skal, i det tilfælde, at du i starten har flere udgifter end indtægter. Dernæst vil jeg råde dig til at kontakte dine kommende konkurrenter - måske butikken, som netop er åbnet i mit lokalområde, www.tumleungerne.dk, er noget? Deres webshop er ganske vist ikke åbnet endnu, men umiddelbart virker det til, at de ved, hvad de har med at gøre.. Der findes sikkert rigtig mange af deres slags - og med lidt held (hm.. måske også snilde fra din side) kan du finde ud af, hvem deres grossister er? (tænk sig, de fik en anbefaling herfra, blot på baggrund af deres flotte udstillingsvindue som jeg er gået forbi et par gange og så artiklen i lokalavisen.. se, det er sgu vigtigt, det PR!) |
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense
søg på: Legetøj Grossist Legetøj Engros jeg fandt bl.a. det her: http://soeg.jubii.dk/indeks/Fagregistret/Grossistvirksomhed/GrossisterAfoevrigeProdukter/GrossisterAfLegetoej/ http://www.degulesider.dk/vbw/kategori/Leget%C3%B8j:%20Leget%C3%B8j%20en%20gros_00025214:00026723.html |
Hej Frederiksen,har netop lige idag mødt den sødeste dame som laver noget ret lækkert børnetøj (piger),hun er total ny men vil gerne frem.Hendes priser er meget rimelige og her er ingen krav om at købe store partier. Navnet er lonesalfelt@galnet.dk hils fra Per (scoop) Hilsen Per |
Hej Igen Sikke hurtige i er på tasterne ;O) Jeg er allerede blevet klogere, det med monsen var nu mest besværet jeg ville slippe for -jeg tager en uges intensiv kursus i regneskab på handelskolen, men er ikke sikker på at det falder mig nemt*GG-, men jeg kan jo som alle der vil starte noget op godt forvente en del flere udgifter ind indtægter så det lyder til at det er et must;O) Jeg må lige sætte mig ind i det! Men min plan er som følger*S Købe tøj og legetøj -for min fornøjelse, da vi begge har job, samt 2 unger -og så oprette en hjemmeside, mest for venner og bekendte som så kan købe billigt tøj og sager som ungerne kan hærge i institutionerne, (så var tanken at jeg kunne slippe for at blive bitter over 600,- bukser der første dag har en flænge på benet!)-Jeg vil ikke til start kaste mig ud i at de kan betale med dankort- Så tanken var det må kunne gøres billigere og bedre-uden at skulle gå i H&M- dejligt tøj, men der handler alle så det er jeg lidt træt af. Og så elsker jeg de der markeder, elsker at være afsted, og det kunne være sjovt at tjene lidt penge på noget tøj og legetøj og så lave noget jeg synes er fedt. HANDLE... Men har lidt svært ved at komme videre fra tanken til handling. Så jeg vil gå på told og skat nu og finde en formular til at momsreg. mig, og så lave et udkast til en mail jeg kan sende til forskellige firmaer, og så må jeg se hvad de vender tilbage med -om de er interesseret. Jeg sender også lige en mail til Lone og ber om billeder og priser -se i rykker! Takker Jeg er glad for at jeg efter flere md. luren her inde fik skrevet selv*S |
Jeg kan fortælle dig at keleg står for meget af den skandiviske import af legetøj. Du kan besøge deres side www.keleg.dk og læse lidt om dem og kontakte dem den vej :) Husk du får store konkurrenter :) (BR, ToysRUs, Eurotoys osv.) Rasmus :) |
Alle ideer kan udleves!
Ejer af DreamsforKids.dk
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)