Jeg har som almindelig lønmodtager en skattefri indtægt på ca 3500 hver måned.
Har man ikke det som selvstændig erhverhvsdrivende (enkeltmandsvirksomhed, ingen virksomhedsordning) ? Det påstår en kammerat men jeg mener ikke det er rigtigt.
Dato: 06-03-2007 21:25:55 Forfatter:OriginalTaste Jeg har som almindelig lønmodtager en skattefri indtægt på ca 3500 hver måned.
Har man ikke det som selvstændig erhverhvsdrivende (enkeltmandsvirksomhed, ingen virksomhedsordning) ? Det påstår en kammerat men jeg mener ikke det er rigtigt.
Hvor meget har I væddet ? Som du formulerer spørgsmålet er det din kammerat der er vinder af væddemålet. "Det skattefri bundfradrag" kaldes også personfradraget og det er noget alle mennesker har, hvadenten de er lønmodtagere, dagpengemodtagere, på bistandshjælp, eller selvstændigt erhvervsdrivende. Skatteværdien af personfradraget fragår i alle tilfælde ved beregningen af skatten.
Den personligt erhvervsdrivende får imidlertid ikke noget skattekort men betaler sin forskudsskat som B-skatter og her viser "den skattefri indkomst" sig ved lavere B-skatterater.