|
Hvem kan give en god pris?
Så man kan hurtigt købe sig fattigt i traffik... hvis man regner med 10 Dkk pr. GB ligger vi på 7000-8000 Dkr/måned + serveren. Hilsen |
God info Magle. jeg regner med at der vil komme til at ligge 5000 annoncer på siden i første omgang med mulighed for 6 billeder af hver annonce. Når jeg skriver 5000 annoncer er det selvfølgelig første mål så hvis jeg kommer derop så skal der selvfølgelig kigges efter mere plads. De 5000 annoncer har jeg ingen ide om hvornår jeg har dem men det er bare for at gøre det lidt lettere at give et tilbud 50.000 besøgende om måneden og 5000 annoncer med max 6 billeder a 0,1 kb stk Er det nemmere nu at kunne give et tilbud eller er jeg helt væk fra vinduet? Mvh Morten |
Kan da godt være jeg var for hurtigt ude der :+) Fjerner lige den pinlige del af mit gamle indlæg.. :P |
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense
For at man skulle kunne beregne en nogenlunde trafikmængde, skal man vide sidens størrelse, hvor mange sider hver unik besøgende besøger og mange andre faktorer der går ind og påvirker trafikken. Plads mæssigt er det ikke noget problem, de fleste webhoteller kommer idag med overdreven meget plads, som man i 99.99% af tilfældene aldrig får en chance for at udnytte. Derudover er der også mange ting man kan gøre på selve hjemmesiden for at minimere trafikken, blandt andet bruge gdlib til at skalere billederne ned, så der ikke pludselig ligger 500 annoncer hvor kunderne har uploadet billeder der fylder 5 mb. Så derfor er mit råd, find en hostingpartner der gør sig i fleksible løsninger, for det får du brug for. one.com unoeuro.com etc. lever højt på at kunne tilbyde et meget standardiseret og automatiseret produkt, hvor du ikke har muligheder for senere udvidelser. Det er der naturligvis intet galt i, det passer bare ikke lige til din hjemmeside. EDIT: Ja Matias, det kan hurtig smutte når man skal omregne fra kb til gb ![]() |
Hej Martin. Ja der er vist ikke andet for at se hvordan det kommer til at udvikle sig. Jeg har ihvertfal fået lidt tilbud fra diverse Aminoer som jeg vil gemme til jeg finder ud af hvad jeg får brug for. Mange tak for hjælpen alle sammen. Godt vi har Amino. Rigtig god aften. Mvh Morten. ps. Måske ses vi på Lørdag i Kbh til foredraget. |
Jep vi møder også op på lørdag, men vi ses jo også imorgen. Fortsat god aften til jer alle |
Vi har omkring 20.000 - 50.000 der kommer forbi vores website om dagen. Vores webserver trækker omkring 25GB pr. måned, hvis man ser på ren web. Tror nok at der er nogle herinde der forventer utrolig mange billeder som må være utrolig dårlig komprimeret, hvis man skal op på 700-800GB. Ikke engang de små 2 millioner mails der ryger igennem vores maskiner om dagen kan komme op på det niv. |
Det er en shop side typisk med lille billede + klick for at se stort billede og 30.000 varer. Og for liiige at citere mig selv skrev jeg vist Citat mig: "... jeg tør så ikke sige hvad de ellers gør med deres server og om trafikken kun kommer igennem dere website. " Hilsen ![]() |