Goddag, Jeg har patent pending på min ide, og skal snart til at starte virksomhed - går jeg ud fra. Jeg har allerede brugt omkring 60.000 kr på forundersøgelse, patentadvokat og patentansøgning, og skal snart til at bruge 22.000 kr mere på patentansøgningen via PCT. Indtil videre har jeg brugt mine egne penge, men skal til at stifte et Aps eller Holdingselskab, da jeg snart skal til at skaffe investorer, som skal have noget at skyde penge i. Mit spørgsmål er: 1) Hvis jeg stifter et Holdingselskab, kan det så købe mine udgifter til patentansøgningen, eller kan det først ske når patentansøgningen er behandlet og patent er opnået (når købt)? 2) Skal jeg skaffe 80.000 kr kontakt, eller kan jeg bruge mine regninger jeg har lagt ud for privat som en del af indskuddet, således at jeg kan nøjes med at indskyde 20.000 kr kontakt samt regningerne for 60.000 kr? Koster jo 80.000 at stifte et Aps (går ud fra at det er det samme for et Holdingselskab) og jeg har privat haft udgifter for indtil videre 60.000 kr (snart 80.000 kr). Har læst noget om at man ikke må bruge mere end 40% af indskuddet i selskabet, eller hvordan??? Prøver blot at finde ud af hvad vej der er den rigtige, når nu jeg skal stifte selskab inden for de næste måneder. Skal jeg stifte det nu, eller vente til jeg har betalt de næste 22.000 kr? 3) Og flere udgifter kommer senere - skal jeg indskyde flere penge, eller kan de betales på kassekreditten, indtil investorerne har skudt penge i? På forhånd tak for hjælpen. Ricky |
Opstart af Holding/ApS - hvordan gør jeg det korrekt?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)