Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate hjemmeside sælges

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

For at være ærlig.. Du kan slet ikke regne med priser for den slags tjenester...

Den siger fx at MaxiWeb.dk er 46.000 kr værd, og domænet har ikke engang været aktivt i et halvt år.. Og fx Webname.dk skulle så kun være 89.000 kr. værd.. :-)

For at kunne sælge sådan en side, skal du kunne fremvise et statistik fra Google Analystic - det er det eneste seriøse statistik system, som almindelige mennesker, kommer i nærheden af. Der af er du nødt til at få nogle forskellige mennesker, til at give et bud.

Det bedste forslag jeg kan give dig, er at se hvad har du tjent på siden de sidste 12 mdr - (minus), hvad har siden kostet dig de sidste 12 mdr = overskud. Hvis du er heldig kan du sige overskud x 2 eller 3, og så har du salgsprisen.

Så hvis du har tjent 2.000 kr, og du har haft 300 kr i udgift så har du tjent 1700 kr. x (eksempelvis) 2 = 3400 kr. salgspris.

Min formel er blot et eksempel, på et cirka prisleje, som jeg vil vurdere den umiddelbart kan sælges for :-) Dog tror jeg aldrig at jeg selv ville give så meget, som min formel siger, men nok et meget godt udgangspunkt :)

Fra Snekkersten
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 10:13

Hej Jannik

Tak for dit indlæg.

Jeg tror helt sikkert du har ret i, at man slet ikke kan regne med de vurderingssider der, og dog er der mange der bruger dem som målestok for bare at få en nogenlunde idé om hvordan prislejet ser ud.

Jeg mener ikke at din formel er helt holdbar, da jeg ikke sælger noget som blot holder værdi.
Siden er jo reelt en pengemaskine, hvorfor jeg bruger ordet "potentiale". Siden kan generere mange salg, hvis der blot bliver arbejdet med optimeringen på den, og dét mener jeg bør afspejle sig i prisen.

Venligst
Morten 

www.barsektionen.dk - Den korte vej til en lang bytur!

Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 10:34

Generelt har jeg lidt svært ved at se hvorfor der er nogen der vil sælge en sikker ”pengemaskine”.

For mig giver det ikke den helt stor mening, at der er nogen der vil sælge hele deres projekt, hvis de er sikre på at kunne tjene penge på det.

Hvorfor så ikke sælge en del fra, så skaberen af projektet, stadig kan få en del af kagen.

Venlig hilsen - Martin G. Larsen

Fra Snekkersten
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 12:44

Hej,

Jeg gentager normalt ikke mig selv, men gør gerne en undtagelse ;)

: Jeg har ikke tid til at arbejde mere med siden, og sælger den derfor for at kunne tjene bare lidt på alle de arbejdstimer jeg har lagt i siden. Det ville være både ærgeligt og tabt fortjeneste bare at lade siden dø.

Venligst
Morten

www.barsektionen.dk - Den korte vej til en lang bytur!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)