Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Job med mange timer. Hvor?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

invest.latvia@yahoo.com:

det kan ikke lade sig gøre da du skal have karantæne mellem hver landbrug, og når man også har kontakt med dyr i udlandet.

nu er jeg landmand ved grise, og hvis jeg skulle malke køer set er der ikke nogle der vil betale for, da det ikke bare lige noget man gør, når du formalker en ko så skal du kunne se om hun har yverbetændelse hvis du ikke kan se det og du malker hende med i tanken så er alt det mælk faldet i værdi. så hvis du hver anden dag malker 20000 litre mælk og dine celletal er 150, og du så malker en ko i med yver betændelse så kan dine celle tal nemt stige til over 300, og så får du mindre for din mælk de næste  4 uger.

20000 litre mælk til 2.80 pr litre er 56000 dkr

20000 litre mælk til 2.55 pr litre er 51000 dkr

tab for 2 dage er 5000 kr gange det med 7 leveringer ér det samme som 35000 dkr

fleste gårde største er efterhånden kun robotter der malker køer, på dem jeg har arbejdet på  , de kan også mærke om der er yver betændelse og de største gårde er dem der har flest medhjælper http://www.landbrugsinfo.dk/Kvaeg/Malkekoeer-og-opdraet/Malkning/Sider/Malkekoeers_sundhed_foer_og_efter_overga.aspx

har selv arbejdet på gårde i nordsjælland med malkning og jeg har taget landbruges udannelsen

Der er jo en grund færre hænder laver mere og mere mad i landbruget , det laves mere og mere effektivt så man skal lave mindre arbejde og der produceres mere mad .

husk også gris farne laves meget i udvikling så der sker meget med teknologien og det er slet ikke noget med at løfte 100 kr tunge grisen på en grise farme med 30.000 grise f.eks. for de største er der fleste arbejdes pladser på de små er meste hobby

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:08

så ved du også hvad løn de køre med på landet, og ved den lave løn jeg kan få så vil jeg ikke kunne over holde min købs kontrakt , det vil tage for lang tid at tjene de penge.

men du skal have tak for alle dine råd, det er sgu rart når der er nogle der vil hjælpe.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:22

invest.latvia@yahoo.com:

så ved du også hvad løn de køre med på landet, og ved den lave løn jeg kan få så vil jeg ikke kunne over holde min købs kontrakt , det vil tage for lang tid at tjene de penge.

men du skal have tak for alle dine råd, det er sgu rart når der er nogle der vil hjælpe.

vis arbejder på de større gårde med flere end 10 ansatte er det ikke lav løn , men efter overenskomst , kun de små hobby landbrug med med 500 grise eller 20 køer som bare har det som deltids job der kan for komme under betaling men der bliver færre og færre da udvikning går hurtigt og besparelser er store ved den nye teknogien dog kræver det du tager en dansk landbrugs uddannelse for at kunne få en den højest løn så du har lært at styre disse maskinerne, det er overenskomsten der bestemmer dette og den holder alle store gårde

der findes en uddannelse gren for kvægbrug i Danmark og en for grise og det er pga. teknogien og udvikling der kræves mere og mere og der gives højere og højere løn og der produceres mere og mere på hver gård.

Uddannelse er derved et stort plus , vis du ønsker den højest løn efter overenskomsten , jeg kender ikke din uddannelse baggrund?

men som udlænding kan det være svært at få den samme løn for vi har tit ikke samme uddannelse , men er måske lige dygtige skal jeg ikke sige.

der er mange andre ting der gør det svære for udlænding i Danmark og måske meget af verden vis kommer til et andet land

kan dog se visse problemer vis ønsker højest løn nu og ikke har uddannelsen som kræves efter overenskomsten eller kan du kun få medhjælper løn og den er en del lavere end en foder mester får på en gård som en landmand ansætter

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:30

jeg er dansker bosat i udlandet, jeg er uddasnnet virksomheds leder på viborg, så jeg tror nok jeg kender til det.

men nu skal vi ikke snakke overenskomst, for det kan jeg ikke bruge til noget, jeg ved hvad jeg skal have, og hvis jeg ikke syntes at det er nok så må jeg finde noget andet at lave, jeg er på ingen måde tilhænger af fagforenninger, det er noget fanden har skabt i galskab.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)