Hejsa. Jeg håber, at der er en flink advokat, som kan give mig et svar på mit spørgsmål. Jeg købte i 2007 en ejerlejlighed sammen med min kæreste i Valby for kr. 1.800.000. Min kæreste kom med en udbetaling på 400.000 og jeg kom selv med en udbetaling på 200.000. Vi lavede en samejeoverenskomst som lød på, at hvis ejendommen skulle sælges pga. at vi gik fra hinanden, så skulle min kæreste have de 400.000 og jeg skulle have de 200.000 - resten af overskuet skulle deles ligeligt. Hvis én af os ønskede at overtage lejligheden, skulle den anden part også have sine penge med sig, hvis der var friværdi. Denne samejeoverenskomst tog desværre kun højde for salg hvor der var "overskud" i forhold til, hvad vi havde betalt for lejligheden. Nu er vi så gået fra hinanden og lejligheden skal sælges, og bliver formentligt udbudt til kr. 1.495.000 og salgsbudgettet fra mægleren lyder på et overskud på ca. kr. 190.000 når lån er indfriet og salær er betalt. Mit spørgsmål lyder på; hvordan skal overskuddet på kr. 190.000 fordeles? Der er ingen af os som kan få vores penge med os. Jeg har en kollega, som laver følgende påstand: Da samejeoverenskomsten lyder på, at jeg har betalt 1/3 af indbetalingen, og min daværende kæreste har betalt 2/3 af indbetalingen, så skal de 190.000 fordeles med 1/3 til mig og 2/3 til min ekskæreste. Dvs. jeg får 63.000 og min ekskæreste får 127.000 Er dette korrekt? Min ekskæreste påstår nemlig, at da hun har lagt en større del af udbetalingen, så skal hun have en "forfordeling" ved at hun nærmest skal have alle 190.000 og så skal vi dele "underskuddet/tabet" på 410.000 mellem os. Dvs. at hun får 190.000, og så skal jeg nærmest betale hende 10.000 kr, for at vi har et lige stort tab på 200.000 hver. Håber virkelig, at der er én som kan komme med et svar her :-) På forhånd tak. |
Advokathjælp søges: Deling af overskud ved salg af lejlighed
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)