Hej! Er igang med at skrive en BA i markedsføring for iværksættere og skal netop til at skrive et afsnit om online markedsføring. Det jeg mangler, er dog nogen håndgribelige resultater, hvor det tydeligt fremgår, at i netop den periode hvor den online markedsføringskampagne er skudt igang, har der været x antal flere solgte produkter og x antal flere besøgende på webstedet etc.. Kunne også være godt at vide hvilken form for online markedsføring der er anvendt. SEO, adwords, affiliate marketing osv. Har selv har personlig erfaring med Google Adwords hvor det gav omkring 500 hits om dagen under kampagnen. Føler dog at jeg godt kunne bruge lidt mere research:) Tænkte derfor om der var nogen som ville vise en oversigt over resultatet af en online markedsføringskampagne eller noget i den stil, ville være en stor hjælp. På forhånd tak
|
Hej Kasper,
Vi har forsøgt os med mange ting for bl.a. at gøre verden opmærksom på vores eksistens. Vi er ret store indenfor f.eks. polterabend, hvor vi er blandt de største i KBH.
Forrige uge forsøgte vi os med et tilbud på downtown.dk med 50% rabat. Dette var et markedsføringstiltag, da der ikke tjenes noget, når man sælger til halv pris.
Salgsresultatet kan du se hér:
http://www.downtown.dk/koebenhavn/2011/april/uge-14/super-event
Vi fik over de 2 dage tilbudet kørte, ca. 30% flere besøgende på vores hjemmeside. Efterfølgende har vi dog ikke nogen særlige udsving i antal besøg på hjemmesiden, men der er sendt et budskab ud til mange mennesker, som forhåbentlig er blevet opmærksomme på at man kan få en sjov dag hos SuperEvent.
Håber du kan bruge dette til noget!