|
Hej aminoer. Jeg sidder midt i en 48 timers emne-prøve hvor mit emne er Segmenterings og målgruppe analyse. Jeg skal bl.a. diskuter/forklare overfor lærer og censor de forskellige segmenteringskriterier. 4 Grundlæggende segmenteringskriterier: 1. Min forklaring i nøgleord til diasshow: 2. 3. 4. Min forklaring i nøgleord til diasshow:
* "Afsnit fra Henrik Lindeberg: Markedskommunikation - Videregående uddannelse" På forhånd tak for hjælpen |
Jeg er ikke 100% sikker på jeg forstår opgaven. Men i forhold til 4) Så er det vel i forhold til at analysere om en given trend er vedvarende eller kortvarig. F.eks. hvis vi antager at den "grønne bølge" bare var en kortvarig trend, så ville det ikke være specielt profitablet for f.eks. Vestas at gå ud at investere 10 mia. kr. i ny teknologi inden for grøn energi. Derfor må målet være at analysere markedet og trenden og vurdere om det er noget vedvarende eller kortvarigt.
I forhold til 3) så vil jeg give dig ret i at det handler om internettet, men det handler vel også lige så meget om at gå ind og analysere hvordan målgruppen bruger internettet? Kig f.eks. på dette værktøj: http://www.forrester.com/empowered/tool_consumer.html og derefter tage et kig på denne liste: http://forrester.typepad.com/groundswell/2007/04/forresters_new_.html - Dette vil give dig en god idé om hvordan folk inden for en specifik alder bruger internettet, og derfor hvordan du skal kommunikere og markedsføre dit produkt.
Held og lykke med opgaven.
Bliv gratis medlem