Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For alle os der hader Dreamweaver

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten88:

Grafisk designer - Steffen:

Smile Ser her folkens: http://www.facebook.com/pages/Os-der-hader-Dreamweaver/193493387359346

Gå ind og "Synes godt om" Wink

TILFØJELSE: Dette indlæg er ikke lavet imod Dreamweaver, og skal ikke lægge op til at forsvare programmet, men i stedet for at høre hvad folk, der som jeg selv er trætte af Dreamweaver, bruger som alternativ.

- Og så er dette indlæg oprette som generel nysgerrighed for at finde ud af hvor mange udover mig selv, der ikke bryder sig om Dreamweaver.

Jeg bruger selv notepad++, men kender mange der bruger DW, og jeg kan derfor hverken hade, eller elske programmet - dog siger mine bekendte at det gør alle ting meget nemmere, og jeg ved de koder i både html, css og php - jeg har intet skidt hørt om det.

Jeg ved ikke hvorfor jeg har en indre trang til at skrive hver enkel kode nærmest tegn for tegn, da jeg tror det gør mit arbejde langsommere - til gengæld har jeg 100% kontrol over hvad jeg laver, men det kunne jeg også forestille mig man have med DW?

Jeg synes både serverforbindelsen og selve programmet i Zend arbejder LANGT hurtigere en DW - I virkeligheden er det nok også en sag om "religion" - Men jeg synes generelt DW har mange småfejl og kræver alt for mange ram i forhold til at det "bare" er et programmeringsprogram.

Det er sikkert rigtigt nok at det er nemmere at bruge, men jeg tror til gengæld kun det opfylder det behov der er hos mere eller mindre middelerfarne eller nybegyndere. Det mere erfarne vil sandsynligvis bruge, Zend, Notepad++ eller TextWrangler.

Det er i hvert fald MIT indtryk af det.

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Intype :)

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Grafisk designer - Steffen:
Er der nogle der har gode erfaringer med andre programmer til Mac?

Når du er Mac bruger skal du da helt sikkert kigge på Panic Coda. Jeg bruger sjældent andet til HTML/CSS/JS og mindre programmeringsopgaver i PHP.

Ellers bruger jeg Eclipse hvis jeg skal ud i nogle større projekter.

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Coda. Verdensklasse program.. Minder lidt om Notepad++ (som jeg brugte på Windows) bare bedre!

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må melde mig under fanerne med ikke-bruger af DW.

Jeg vil så gerne og har prøvet mange gange, men jeg er af den gamle skole og vokset op med homesite og alle de andre plaintext editorer, så jeg får bare ikke den samme fornemmelse af koden og hvad jeg laver når jeg sidder og trækker og slipper.

Samtidig har DW alt for meget gui overhead for mit vedkommende, så hver gang jeg prøver den nyeste version ender jeg altid tilbage hvor jeg startede i '95 - simpel plain text.

Jeg må nok bare indse at jeg har det bedst med at have direkte adgang til koden og forståelse af hvad der reelt outputtes og derfor ikke rigtig kan blive solgt på en masse automatiseringsværktøjer og extensions m.v. som efterhånden er en stor del af DW i dag. 

P.t. efter en del år med text mate (mac bruger) er jeg begyndt at falde for den nye knægt i byen:

http://www.sublimetext.com/

og dens version 2, det kører på både linux, mac og windows. Den har et par småfejl, men af en alpha af være er den det bedste bud på en texteditor i 2010-2011 jeg har set længe.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Sjovt initiativ! Personligt har jeg ikke arbejdet så meget med DreamWeaver, men jeg har snakket med en del designere om det. For dem tror jeg det grundlæggende problem var at DW er en kode editor og de fleste af dem, ikke har noget ønske om at kode, de vil "bare" lave websites og shops.

På måde er det DWs problem, at det sætter sig imellem to stole, kode-verden og den grafiske verden.

Grunden til at jeg har beskæftiget mig med DW, er at CloudSprout (Mit og to partners firma)har lavet et CMS/Webshop system, med en grafiisk editor til at bygge sites.

Det hele foregår via drag-n-drop og der er direkte integration til Photoshop, så det går temmeligt snapt, når man har lært CloudSprout at kende.

Der er selvfølgelig mange der igennem tiden har lavet drag-n-drop løsninger, men vores referencer skulle gerne overbevise om at man med CloudSprout kan lave professionelle webløsninger, som man ellers tidligere skulle havde programmører indover.

Vi kører pt. en lukket beta, og arbejder på højtryk på at implementere en ny UI og gøre systemet hurtigere. CloudSprout bliver ifølge planen, tilgængeligt for alle til oktober.

Det er ambitionen at der kommer en gratis udgave af CloudSprout, som kan opfylde langt de fleste's behov.

Vores ambition er at CloudSprout skal opnå ligeså stor udbredelse som Joomla og de andre Open Source systemer, og drømmen er at designere vil levere komplette webløsninger uden at involvere udviklere. 

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg bruger selv dreamweaver til hverdag, og har gjort det siden starten. ud over det bruger jeg notepad++ og UEstudio.

Dreamweaver har sine småfejl hist og her, men ikke noget man ikke kan  leve med. Efter min mening handler det nok mere om man kender programmet og dets muligheder. For dreamweaver kan utroligt mange ting bare ved at klikke sig rundt, også serverside scripting - bruger logind (pasword protect) - indsættelse, opdatering og sletning i databaser osv osv. Ja det kan i det hele taget rigtig mange ting. som andre har sagt, opsætter man det rigtigt så er der både muligheder for programmøren som vil selv og som har mange års erfaring med programmering, og ikke mindst for designeren som gerne vil lave fx et mindre administrationssystem til sin hjemmeside uden brug af en enkelt kode, kun ved hjælp af knapper.

Så det er ikke ligefrem et program der kun er for nybegyndere, det handler bare om at lærer det at kende ligesom man jo også skal og skulle med Macromedia - i dag Adobe Flash. eller bare photoshop for den sags skyld, jeg tror det er de færreste som kender til hver en lille funktion i photoshop, men det gør jo ikke programmet til et dårligt program :)

De andre to programmer jeg nævner er da også gode efter min mening. UEstudio, fordi jeg der også kan styre min Server via SSH, logge på serveren med root adgang og redigere serverindstillinger etc.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ren og skær 110% kedelig notepad, ingen + eller andet, bare windowstast+R>Notepad>Enter!

Og ja, der er kun bøvl med det, men det er lidt somom at det er afslappende... Ingen farver, ingenting, bare koden og det er det. Når man så arbejder i store nok filer og lidt forskellige tegnsæt så begynder den gerne at ødelægge linjeskift og så bliver det først rigtig sjovt :D ... Men vi holder jo af den alligevel ;)

Tilmeldt 19. Feb 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg foretrækker at bruge Codelobster editor
Tilmeldt 7. Feb 24
Indlæg ialt: 1
Fra  Bile.dk Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Bruger selv Visual Studio Code, men synes Dreamweaver var fantastisk med den visuelle view!
Side 3 ud af 4 (31 indlæg)