Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søfragt fra Kina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.
Først vil jeg lige sige at det er helt vildt så meget man lærer herinde, det er fedt!

Jeg har kigget de fleste tråde ang. import med søfragt fra Kina igennem, men synes ikke rigtigt jeg kan få svar på mine spørgsmål. Her er de:

Hvad koster det at få transportet hhv. 1 m3, 2 m3, 3 m3 eller/og 4 m3 med søfragt fra Kina til Danmark?
Og siden det er trøjer der skal transporteres, kan jeg vel få min leverandør til at pakke dem tæt/hårdt, så de ikke fylder så meget?
Er der nogen der han erfaring med siden. dhgate.com?

MVH
Jonas

Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hålm...

 

Prisen kan man ikke bare lige give, for det afhænger af hvordan du vil have det fragtet - Luft, Kurer, Sø, osv.

Når du har besluttet dig så er du klar til en pris.

 

Fragt beregnes udfra to faktorer.

 

Faktisk vægt

og Volumetrisk vægt

 

derfor, for at en speditør kan give dig en reel pris, skal du have din leverandør til at oplyse vægt samt dimension på colli.

 

Med de informationer kan du få en speditør til at give dig en præcis pris på forsendelsen. 

 

Vi herinde kan næpper give dig en pris, men prøv at kontakte de speditører.

 

Ugh!

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg har altid fået vores producent til at bestille fragten fra f.eks Kina, da jeg har kunnet spare 3/4 af prisen.

/PBL

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-03-2007 18:47:28 Forfatter: Per B. Lauridsen
Hejsa,

Jeg har altid fået vores producent til at bestille fragten fra f.eks Kina, da jeg har kunnet spare 3/4 af prisen.

/PBL


 

Jeg vil godt knytte en kommentar til dette. I tilfælde af, at der er tale om stykgods søfragt som bliver købt:  ''CFR København'' eller CFR Århus, og godset bliver sejlet som LCL (stykgods) til Danmark så har du enten har du fået et useriøst tilbud fra en dansk speditør, alternativt får du dig en overraskelse. Hvis du har købt luftfragt eller du har en FCL forsendelse - så har du bare fået et useriøst tilbud fra en Dansk Speditør.

 

Ved, at købe CFR København eller Aarhus opnår du en billigere pr. W/M fragt pris. F.eks. USD 10-30 pr. CBM. Ved, at slå op i Incoterms finder du også ud af, at denne pris kun gælder til ''pier'' København. Så der venter en række omkostninger. Hvis du har fået godset transporteret søfragt, skal du påregne at blive afrnet:

 

THC DKK 37-45 pr. 100 KGS fragtpligtig vægt (1 CBM afregnes som 333 KGS) min 1 ton.

LCL Service Charge DKK 166 pr. aktuel ton

Spedition: DKK 225-525 pr. Bill of Lading

Diverse dokument omkostninger: DKK 35-200 (ISPS, Toldkontrol, Miljø, SAF etc).

 

Dertil kommer, at hvis du har bedt din leverandør om, at forsikre for dig, så er han kun pligtig at forsikre på Institute Clauses C (se www.firstmarine.dk for forklaringer på forsikrings termer).

 

I min hverdag taler jeg med mange som får sig en slem forskrækkelse når de finder ud af, at de har købt f.eks. 1 CBM vareprøver CFR København. Til deres leverandør har de måske betalt USD 10-50 for transport. Og så skal de betale en faktura på DKK 1000-1200 + fortoldnings procedure og levering fra terminal København eller Århus. Dertil komme, at det hænder at godset ender i Hamburg eller Gøteborg, og man som dansk importør skal sidde og bokse rundt med en udenlandsk speditør.

 

For langt de fleste danske importørere som køber på de oversøiske markeder, kan det IKKE svarer sig, at købe CFR hvis man får stykgods transporteret (som modsætning til, hvis man køber luftfragt, eller hele containere).

 

Med Venlig Hilsen,

Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas (& andre ;-)

Kontakt mig på:

plt@bendixtransport.dk

Jeg laver alt indenfor spedition, sø, fly & land transport, imp/eks med kunden i centrum. Samt kurér og lagerhotel i mindre størelser hvis det skulle blive nødvendigt.

Vi er en mindre virsomhed som henvender sig til helt små enkeltmands- små og mellemstore virksomheder. Jeg sidder i sø -  import/eksport afd. men da vi er et lille hus har jeg fly og land transport lige ved siden af mig. Vi holder til i Hvidovre og du er velkommen til at kontakte mig til en snak om dit behov og ønske. Uforpligtende tilbud gives.

Håber at høre fra dig - Med venlig hilsen Peter Thomsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Skal have en 20" hjem medio februar - Kan du give mig en pris AB Chenzhen til lev. Århus - Truckingomk. speditionsomk. m.v...

 

Tak på forhånd

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med dig Ander. Det er væsentligt billigere at få en pris fra dansk speditør, da der ikke kommer overraskelser i prisen.

Samme gælder i sverige hvor jeg driver min virksomhed. Jeg sparede over 50% ved at bruge en speditør i malmø, og fik det oven i købet både fortoldet og kørt hjem. Så den løsning har jeg brugt lige siden, og slipper deuden for en masse besvær.

Helt klart også den løsning der bliver anbefalet i min kommende import guide.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)