Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan starter jeg bedst ud

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg en mand med meget fritid ved siden af mit lønmodtager job, og drømmer om starte egen virksomhed.

den virksomhed jeg ville starte op skal være en servicefirma, træfældningen, for folk hjælpe landmænd her i højsæsonen og køre lastbil for vognmandsfirma.. men hovedsagligt træfældningen  for private som firmaer..

ligenu hjælper jeg en gut med lidt løst arbejde og tænker om det bedre jeg lejer mig selv ud til ham ved få startet det firma op få et momsnummer og lave en firmabankkonto

hvad tænker i hvordan gør jeg det bedst og for mest ud af det hele, for skal jeg være lønmodtager ved gutten kommer det ind som b skat...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forudsætter, at "manden" ikke bestemmer over dig - som om du var ansat, nu hvor du vil fakturere ham, for den godkender skat ikke. Du skal selv bestemme over din tid, han bestemmer bare over at give dig opgaver og en pris. Hvis du KUN arbejder for ham, vil skat heller ikke acceptere at du ikke er ansat.

Under 50.000 kr behøver du ikke moms, og heller ikke på honorar personligt, men du skal forskudsopgøre honorar (og kan ændre flere gange under året så du ikke kommer af med B skat af noget du ikke tjener)

Du skal med andre ikke ikke nødvendigvis ind og bruge virksomhedsordning - men det regnskabsrod det måske giver dig. 

Hvis du bare modtager honorar fra gang til gang, fra forskellige og ikke er fuld tids et sted - så kan du bare opgive løbende til skat - og betale AM bidrag og A skat

Det er LANGT lettere at være lønmodtager - men friere at fakturere dit arbejde - men tænk pension, feriepenge og alt ind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)