Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sleeping Partners?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Efter en debat med en god bekendt, omkring opstartskapital til en virksomhedside, er jeg blevet lidt mere hooked på ideen om, at finde en sleeping partner til min virksomhedside.

Der er ingen tvivl om, at det er svært at gå i bankerne disse dage. og noget af det jeg efterhånden er løbet ind en hel del gange nu, kommer nok ikke som nogen overraskelse for jer.

Er du kunde her i forvejen? Nej det er jeg ikke! okay så kan vi desværre ikke hjælpe dig. overraskende syntes jeg. Jagten på, at finde en bank fortsatte i håbet om, at trænge igennem på et eller andet tidspunkt. Nu har jeg fået kontakt med hele 2 banker efter at ha været næsten dem alle igennem, det må da siges, at være en forholdsvis god hitrate :P "NOT"

Derfor har jeg brug for hjælp fra alle de kloge aminoer :O)

Er der et netværk hvor man kan finde en oversigt over sleeping partners, hvad skal jeg være opmærksom på ved, at benytte mig af en sleeping partner. Måske sidder der endda en herinde  som gerne vil ind og hjælpe iværksættere, i er velkommen.

Jeg vil ikke komme ind på konceptet. Jeg behøver en start kapital i lejet kr. 300.000 som primært skal bruges til aflønning. Jeg har en detajleret forretningsplan med et tilhørende driftsbudget. alle detaljer er så godt som på plads, her i blandt en samarbejdspartner, og en utrolig fantastisk sparring fra væksthuset Midtjylland.

Jeg håber på den bedste feedback

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:15

Hej Michael

Jeg er ikke bekendt med en decideret liste over investorer der ønsker, at være sleeping partners.

Faktisk er det mit indtryk, at investeringer på det beløb du søger typisk bliver udført at Business Angels som netop involverer sig i virksomheden.

Jeg ville tro at din største udfordring, vil blive at finde en partner der er villig til at investere på de vilkår du stiller op. Det ville jeg umiddelbart betegne som en ekstremt svær opgave!!!

Det er rigtigt ærgeligt at du har mødt modgang i banken, for dine odds der ville sandsynligvis være nogle gange højere!
Så i dine sko, ville jeg prøve alle bankerne! og hvis det ikke virkede så vi jeg spare op! starte småt og tjene pengene selv (Den vej ville jeg klart anbefale).

Når man investerer i ikke-startede virksomheder uden trackrecord, så er minimum 50% af det man investerer i teamet bag. Og så er det et stort minus at du ikke engang kan skaffe 300k.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 11:22

Måske dette er noget?

http://www.amino.dk/forums/t/102280.aspx

Smile

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Århus C
Tilmeldt 12. Apr 09
Skrevet kl. 12:24

Lundsby:

Hej Michael

Jeg er ikke bekendt med en decideret liste over investorer der ønsker, at være sleeping partners.

Faktisk er det mit indtryk, at investeringer på det beløb du søger typisk bliver udført at Business Angels som netop involverer sig i virksomheden.

Jeg ville tro at din største udfordring, vil blive at finde en partner der er villig til at investere på de vilkår du stiller op. Det ville jeg umiddelbart betegne som en ekstremt svær opgave!!!

Det er rigtigt ærgeligt at du har mødt modgang i banken, for dine odds der ville sandsynligvis være nogle gange højere!
Så i dine sko, ville jeg prøve alle bankerne! og hvis det ikke virkede så vi jeg spare op! starte småt og tjene pengene selv (Den vej ville jeg klart anbefale).

Når man investerer i ikke-startede virksomheder uden trackrecord, så er minimum 50% af det man investerer i teamet bag. Og så er det et stort minus at du ikke engang kan skaffe 300k.

Hej Peter,

Tak for dit svar.

Jeg kan godt se hvad du mener i forhold til chancerne for det vil lykkedes når jeg stiller det op på den måde. Måske jeg har formuleret mig forkert.

Det er som udgangspunkt muligheden for, at præsentere min ide til en sleeping partner jeg er interesseret i. Jeg er helt enig med dig i, at det bliver svært, at finde en invester til kr.300.000 men tror stadig det vil ændre sig når jeg præsentere ideen.

Men tak for feedback

Michael

Fra Århus C
Tilmeldt 12. Apr 09
Skrevet kl. 13:04

Tak Celgaard.

Jeg prøver at skrive til ham

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)