turisme, du mener folk kommer til Danmark, lejer en bil og kører rundt og ser ting? Godt nok svært at overbevise folk om den slags når leje af bil i DK er 4-7 gange dyrere end de fleste andre steder i europa..... med lønninger der er 35-45% for høje, et tilskudssamfund hvor folk lærer at staten nok skal tager sig af dig og en del dygtige folk der forlader landet, ingen naturressourcer der er værd at nævne tror jeg nok at Danmark er på vej til bankerot
|
Jesper Jepsen:Nesuz:turisme mener jeg vin prodution(vi laver faktisk rigtigt gode vine, som vinder mange priser), jagt, vores slotte, tivoli, jagt muligheder, vores kyste, fisketurisme, bondegård ferie osv.
Alle de ting kan man også i andre lande, så hvorfor skulle turisterne tage til Danmark, når det er langt dyre at opholde sig heroppe fremfor f.eks. Spanien?
Nu svarer jeg kun på vegne af fisketurisme - og her har vi næsten uanede muligheder. Der er jo masser og atter masser af lystfiskeri her i landet. Fyn har fået optimalt ud af det gode havørredfiskeri rundt om øen - noget som de i den grad kender i det sydlige Europa.
Jeg mødte engang en tysker, da jeg var på fiskeri i Norge. Han var flyttet til det nordlige Tyskland, for at være nærmere de danske kyster. Han kunne masser af sætninger på dansk, udelukkede fordi han havde været i landet weekend efter weekend - uge efter uge - for at fiske.
Desværre bliver der ikke satset nok på det her, for der er rigtig mange arbejdspladser i det.