Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark -Et godt iværksætter land?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Personbeskatningen er altid et interessant emne hvad gælder hvorvidt Danmark er et ''godt'' land eller ej for en iværksætter og for en virksomhed i vækst.

Hvis man laver lidt søgningen på nettet vil man dog se at Norden som helhed(Danmark, Sverige, Norge, Finland og Island) er en af de suverænt mest konkurrencedygtige regioner i verden. Dette er ikke på trods af den høje personbeskatning men tværtimod faktisk på grund af.(inklusiv andre faktorer også selvfølgelig)

''Dell'' lavede for nogle år tilbage en analyse af medarbejder effektivitet blandt deres kontorer. Her fandt de ud af, at trods de højere lønninger i Danmark(som var nødvendige pga. høj personskat) at de danske medarbejdere var yderst effektive og målte man effektiviteten på kroner og øre var disse faktisk ''billige''.

Den høje personskat i Danmark betyder en stærk velfærdsmodel der fostre kompetente medarbejdere. Kompetente medarbejdere omsat til kroner og øre kan faktisk være billig arbejdskraft. Selvfølgelig afhænger det også af typen af virksomhed men set over en bred kam gælder dette for mange virksomheder. 

Min personlige mening er derfor at man ikke skal være for hurtig til at mene at Danmark ''måske'' ikke er egnet til en vækstvirksomhed. Jeg tror nærmere at det er en kulturel ting at vi ikke ser så mange virksomheder med stærk vækst. Vi stiller os måske hurtigere tilfreds?

Tager man det juridiske aspekt ind over er mange danske(og nordiske) regler indenfor handel meget lig de internationale love(her bl.a. CISG) hvilket gør det meget nemt som dansker at sætte sig ind i.

Alt i alt ville jeg mene at vi har nogle gode kort på hånden. Nu skal det hele selvfølgelig ikke være rosenrødt og jeg er da godt klar over at der også er områder som burde forbedres men de positive aspekter af bl.a. den høje personskat skulle da lige belyses.

... Lyder helt venstreorienteret. Ved ikke helt om det er godt eller skidt;o)

-Lucas

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)